Iranian Agriculture News Agency

«فصل بادهای گرم» به جشنواره حقوق بشر پرتغال راه یافت

 «فصل بادهای گرم» به جشنواره حقوق بشر پرتغال راه یافت

فیلم مستند «فصل بادهای گرم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «حسین ریگی» در اولین حضور بین‌المللی خود به جشنواره حقوق بشر پرتغال راه یافت.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پنجمین دوره جشنواره فیلم مستند حقوق بشر پرتغال از 8 تا 14 مردادماه 97 در شهر ویانا دوکاستلو این کشور برگزار می‌شود و مستند «فصل بادهای گرم» به کارگردانی حسین ریگی، در بخش رسمی این جشنواره روی پرده می‌رود.

در این دوره از جشنواره حقوق بشر پرتغال، مستندهای مهم سال 2018 با موضوع هویت، حافظه و مرز به نمایش درمی‌آیند و تمامی فیلم‌ها، دیدگاه کارگردان درباره‌ی جنبه‌های مربوط به مسائل فردی، اجتماعی، فرهنگی و هویتی را نشان می‌دهند.

در خلاصه موضوع مستند «فصل بادهای گرم» آمده است: «خانم معلمی در سیستان و بلوچستان، با بیسوادی دختران مبارزه می‌کند. او که خود تا 12 سالگی بیسواد بوده، با پشتکار فراوان دربرابر پدران و شوهرانی که مانع سوادآموزی دختران و زنان خود هستند، می‌ایستد...»

عوامل تولید این فیلم 43 دقیقه‌ای عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: حسین ریگی؛ فیلمبردار: صادق سوری؛ صدابردار: هادی ساعدمحکم؛ صداگذار: امین شریفی؛ تدوینگر: حمید فنایی؛ عکاس: ابوالفضل برنا؛ مدیر تولید: ولی‌الله ریگی؛ با حضور: کبری لک‌زاهد؛ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید