Iranian Agriculture News Agency

گزارشگر پیشکسوت:

رادیو در حال از دست دادن بهترین نیروهایش است

رادیو در حال از دست دادن بهترین نیروهایش است
رضا صالحی امیری در این مراسم درباره  انتظارات خود از رادیو ورزش گفت: رادیو ورزش در بیست سالگی شبیه به یک جوان بیست ساله است که باید دارای چهار ویژگی عقلانیت خلاقیت شجاعت و صداقت باشد. امیدواریم رادیو ورزش در اوج جوانی اش این شرایط را دارا باشد.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی رادیو،رئیس کمیته ملی المپیک ایران ادامه داد:رادیو ورزش باید ورزش را به متن اجتماع کوچه بازار و محیط کار ببرد.همچنین ایجاد فضای باز برای نقد سازنده، شفافیت در حوزه  ورزش را داشه باشد و شفافیت پاسخگویی را شکل بدهد. ورزش در رادیو ورزش باید به یک نقطه ختم شود و آن هم توسعه اخلاق در جامعه است. ورزش نباید هدف باشد بلکه باید بستری برای اخلاق سازی در جامعه شود.
وی سپس تاکید کرد: رادیو ورزش نباید ذائقه مردم را به یک ورزش سوق دهد بلکه با نیاز شناسی مخاطب باید به ورزش های دیگر نیز بهاء دهد.
صالحی امیری در پایان گفت: رسالت اصلی رسانه انسجام ملی هویت بخشی و پرهیز از تفرقه گرایی است. همچنین باید به قومیت ها و فعالیت های ورزشی آنها توجه شود.
 
پورمحمدی: یک رادیویی حساب می‌شوم
علی‌اصغر پورمحمدی در جشن آغاز بیستمین سال فعالیت رادیو ورزش، در سخنانی با بیان اینکه یک رادیویی محسوب می‌شود، درباره فعالیتش در رادیو گفت: من از زمستان سال ۶۲ وارد رادیو شدم. ما کرمانی‌ها آدم‌های خون‌گرم و محافظه‌کاری هستیم، بنابراین تقریبا با همه افراد جدید رادیو و حتی قدیمی‌های رادیو خوب بودم.
پورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه دوستی‌ها در رادیو در گذشته بیش از حالا بود، گفت: دوستی‌ها بین مدیران و کارمندان بیشتر بود؛ به عنوان مثال موقع ناهار، مدیران رادیو با بقیه در یک صف دیده می‌شدند.
قائم مقام سیما با اشاره به اینکه رادیو همیشه مظلوم، مهجور و گمنام بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه حضور آقای شاه‌آبادی اتفاق خوبی است. امیدوارم با وجود رسانه‌های جدید، رادیو همچنان بالاتر بیاید و البته بالا هم بوده است؛ البته کارکرد تلویزیون و رادیو تغییر کرده است اما امیدوارم رادیو همچنان مثل سال‌های ۶۳ و ۶۴ پرقدرت پیش برود و برنامه‌هایی مثل «سلام صبح بخیر» و «خانواده» داشته باشد و به آن روزها برسیم.
در ابتدای مراسم ورزش زور خانه ای اجرا شد.
در قسمتی از برنامه مسعود اسکویی کسی  که بسیاری از رشته های ورزشی با گزارش های او جان گرفت،صحبت کرد.همچنین در بخش«یادها و خاطره ها»یاد مرحوم عزت الله بهمنش گزارشگر پر تلاش رادیو ورزش گرامی داشته شد.
این مراسم به طور زنده از برنامه«موج افتخار» پخش شد،وبرای مشارکت بیشتر مخاطبان سوالی با این مضمون که
چه انتظاراتی از شبکه رادیویی ورزش دارند،طراحی شده بود.
در بخش دیگری از این مراسم خسرو والی زاده گزارشگر و کارشناس پیشکسوت رادیو در سخنانی با اشاره به سختی های کار گزارشگری در رادیو گفت: کار گزارشگری د رادیو نسبت به تلویزیون بسیار دشوار است چرا که در رادیو سکوت معنا ندارد و گزارشگر باید هیجان سازی کند.
او با اشاره به فلسفه برگزاری جام جهانی گفت: جام جهانی جای بهترین هاست و 33 تیمی که وارد جام جهانی می شوند بهترین ها هستند. در گزارشگری هم باید بهترین ها انتخاب شوند. افرادی که سختی کا را می دانند، رسانه را می شناسند و مورد پسند مخاطب و شنونده هستند.
والی زاده اظهار کرد: رادیو ورزش با افزایش بحث های کارشناسی می تواند جریان ساز باشد و برای جریان سازی باید از کارشناسانی استفاده کند که دغدغه ورزش دارند، شناخته شده هستند و از ادبیات فاخر برخوردار هستند.
این گزارشگر پیشکسوت در پایان با انتقاد از کوچ بی رحمانه اهالی رادیو به تلویزیون گفت:رادیو و تلویزیون جزو یک خانواده هستند اما به دلایل متعدد می بینیم که بچه های رادیو به سمت تلویزیون می روند و رادیو در حال از دست دادن بهترین نیروهایش است. امیدواریم فضای بهتری در رادیو حاکم شود تا جلوی این اتفاق گرفته شود.
در پایان این مراسم کیک بیست سالگی رادیو ورزش توسط صالحی امیری بریده شد و حاضران در مراسم عکس یادگاری در آرشیو رادیو ثبت کردند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید