Iranian Agriculture News Agency

مجموعه سینمایی تالار بزرگ ارومیه افتتاح می شود

مجموعه سینمایی تالار بزرگ ارومیه افتتاح می شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت سالن های سینما در ارومیه گفت : با توجه به پیگیری های لازم و تخصیص بودجه مناسب مجموعه سینمایی « تالار بزرگ ارومیه » تا پایان سال ۹۷ افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، سمعی و بصری ، سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با سایت سازمان سینمایی گفت : همانطوری که بنده در یکی از نطق های پیش از دستور در صحن مجلس اشاره کردم وضعیت سالن های سینما در استان آذربایجان غربی و خصوصا شهر ارومیه مناسب و در خور شأن مردم فرهنگ دوست این خطه نیست و این در حالی ست که این استان زادگاه سینماگران و کارگردانان بزرگی در سینمای ایران همچون یدالله صمدی بوده است .

بهادری در ادامه اعلام کرد : با پیگیری های بنده در تخصیص بودجه مناسب برای تکمیل و افتتاح مجموعه سینمایی «تالار بزرگ ارومیه» که بیش از ۱۰ سال از شروع به ساخت آن گذشته است، این پروژه تا پایان سالجاری افتتاح خواهد شد وبنده و همکارانم در پیشبرد پروژه های عمرانی فرهنگی در حد توان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: نگاه مسئولین اجرایی استان به مقولات فرهنگی بسیار مهم است ومجموعه اقدامات و پیگیری آنها در تأمین نیازهای فرهنگی و هنری مردم استان، تعیین کننده است. به عنوان مثال نگاه و علاقه مندی مدیر کل قبلی ارشاد استان به بحث سینما نسبت به حوزه های دیگر فرهنگی خاص و جدی نبود و امیدواریم مدیر کل فعلی با استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استانداری و دیگر ادارات و ارگان های استانی بتواند با جذب سرمایه های بخش خصوصی باعث رونق سینما در استان شود.

وی در ادامه گفت : ما نمایندگان در تخصیص مناسب بودجه فرهنگی به استان تلاش خود را میکنیم اما تفریق و تخصیص این بودجه به استان ها از وظایف داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و امیدواریم که این بودجه بر اساس نیاز به استان تعلق گیرد .

 در روزهای گذشته ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در گفتگویی دیگر با سایت روابط عمومی سازمان سینمایی ،ضمن اشاره به مشکل کمبود سالن های سینماها در استان آذربایجان غربی و تقاضا از مالکین بخش خصوصی برای مشارکت در امر سالن سازی سینما، آذربایجان غربی را پیشتاز در صنعت فیلم سازی و با قابلیت تبدیل به یکی از قطب های سینمای ایران دانسته بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید