Iranian Agriculture News Agency

استقبال ویژه طنز پردازان از جشنواره ملی «طنز پهلو٢»

استقبال ویژه طنز پردازان از جشنواره ملی «طنز پهلو٢»
طنزپردازان کشور با ارسال ٩٨٩ اثر از جشنواره «طنز پهلو ٢» استقبال کردند.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، یوسف نیک انجام با  اعلام این خبر اظهار داشت : فراخوان جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر با عنوان «طنز پهلو٢» در اردیبهشت ماه جاری منتشرو از هنرمندان کشور جهت  شرکت در این جشنواره دعوت شد.
وی در ادامه گفت: مهلت ارسال آثار  تا خرداد ماه جاری پایان یافت و در مدت کمتر  از ٤٥ روز  با استقبال  ویژه طنز پردازان  کشور  روبه رو شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن  تصریح کرد: ٩٨٩اثر از کل کشور به دبیرخانه این جشنواره راه یافته است که توسط ٣ تن از طنز پردازان برجسته کشور مورد بررسی و داوری قرار می‎گیرد که از این تعداد ٣٩٣اثر نثر  و ٥٩٦ اثر  منظوم  به دبیرخانه این جشنواره  ارسال  شده است .
نیک انجام هدف از برگزاری  این جشنواره  اشاره کرد و گفت : فرا خوان دومین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر با عنوان «طنز پهلو٢» با هدف بررسی آثار طنز نثر و نظم از سراسر  کشور همراه با یادی از استاد کیومرث صابری فومنی بود .
او کشف استعدادها در زمینه طنز،  افزایش شادی و نشاط اجتماعی؛ نفی خشونت، ارتقا سطح مکتوب طنز و کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.
این مسوول با تعریف طنز به اهمیت و جایگاه طنز در ادبیات پرداخت و طنز را بیان هنرمندانه و نقادانه کژی‌ها و نادرستی‌ها به قصد اصلاح و نه تخریب دانست . وی طنز را فاخرترین گونه شوخ‌طبعی‌ معرفی کرد که استادانه توسط  طنز پردازان  بیان می شود.
نیک انجام  در پایان خاطر نشان کرد آیین اختتامیه جشنواره همزمان با ساعت ١٧ عصر روز پنجشنبه ٢١ تیرماه در سالن شهدای خدمتگزار مجتمع فرهنگی و هنری سیدالشهداء  فومن با حضور بزرگان طنز کشور برگزار می شود و به  نفرات برگزیده به ترتیب نفر اول تندیس جشنواره ، لوح سپاس و کارت  هدیه ٢٠ میلیون ریالی - نفردوم : تندیس جشنواره ، لوح سپاس و کارت هدیه ١٥میلیون ریالی- نفر سوم: تندیس  جشنواره ، لوح سپاس و کارت  هدیه ١٠ میلیون ریالی و و به پنج اثر برگزیده تندیس جشنواره ، لوح سپاس و کارت هدیه  یک  میلیون ریالی اهداء خواهد شد.
 ارائه آثار  طنز پردازان منتخب ، اجرای موسیقی  محلی ، اجرا نمایش  طنز ، سخنرانی در خصوص تشریح ویژگی‌های طنز معاصر و تجلیل  و تقدیر از منتخبین این جشنواره از مهمترین برنامه های پیش بینی شده مراسم اختتامییه این جشنواره می توان عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید