Iranian Agriculture News Agency

فروش ۳۱ میلیاردی نهمین حراج تهران

فروش ۳۱ میلیاردی نهمین حراج تهران

پاکدل،نهمین حراج تهران

شامگاه هشتم تیر ماه، نهمین حراج تهران که به هنر کلاسیک و مدرن ایران اختصاص داشت با ارائه هفتاد و هشت اثر و فروش هفتاد و شش اثر بار دیگر بر توانمندی بازار داخلی هنر و روند رو به رشد اقتصاد هنر تاکید کرد؛ رویکردی که ابعاد اطمینان بخش این سرمایه گذاری و تجارت نوظهور را یادآور شد.  

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی مراسم،در این شب رکورد گران قیمت ترین نقاشی تاریخ هنر ایران به نام سهراب سپهری ثبت شد و به لطف اهدای اثری از بانو منیر فرمانفرمائیان یک کمک 750 میلیون تومانی به انجمن حمایت از بیماران هموفیلی ایران اختصاص یافت. همچنین فروش پنج اثر بالای یک میلیارد تومان و چکش خوردن  در مجموع 63 کار بالای یکصد میلیون تومان از دیگر دستاوردهای این دوره حراج تهران بود. 

در حضور بیش از هشتصد علاقمند به هنر در هتل پارسیان آزادی، چنانکه انتظار می رفت عنوان گران ترین اثر نهمین حراج تهران به تابلوی بزرگ و استثنایی از سهراب سپهری تعلق گرفت که از سوی مجموعه خانواده گلستان به این حراج ارائه شده بود؛ اثری کمینه گرا، شاعرانه با هماهنگی رنگی بسیار زیبا از سهراب در اندازه چشمگیر 100 در 300 سانتی متر که پنج میلیارد و یکصد میلیون تومان چکش خورد.

در این شب اثری از حسین زنده رودی دو میلیارد و 300 میلیون تومان، کار دیگری از سهراب سپهری یک میلیارد و 900 میلیون تومان، نقاشی از منصور قندریز یک میلیارد و 300 میلیون تومان و اثری از رضا مافی یک میلیارد و 100 میلیون تومان فروخته شدند.

نقاشی مینیاتور از محمود فرشچیان 900 میلیون تومان، اثری بدون عنوان از منوچهر یکتایی 800 میلیون تومان، یک اثر با آینه از منیر فرمانفرمائیان، مجسمه پرنده از بهمن محصص و نقاشی از فریده لاشایی هر یک 750 میلیون تومان، پرتره ای از رجال دورانکمال الملک 700 میلیون تومان، نقاشی دو قطعه ای از آیدین آغداشلو 650 میلیون تومان، آثاری از پرویز تناولی و سید محمد احصایی هر یک 600 میلیون تومان، دو اثر از کوروش شیشه گران و سیراک ملکونیان هر یک 550 میلیون تومان و اثر آیینه کاری از منیر فرمانفرمائیان 520 میلیون تومان حائز رتبه های بعدی فروش شدند.

 در نهمین حراج تهران اثر دیگری از منوچهر یکتایی 480 میلیون تومان، مجسمه هیچ پرویز تناولی و نقاشی فرامرز پیلارام هر یک 450 میلیون تومان، دو اثر خط از حسن زرین قلم و سید محمد احصایی هر یک 420  میلیون تومان و نقاشی از مسعود عربشاهی 400 میلیون تومان چکش خورند.

نقاشی از حسین کاظمی 380 میلیون تومان، اثری از مسعود عربشاهی 360 میلیون تومان، مجسمه ای از ژازه تباتبایی 340 میلیون تومان، نقاشی از ابوالقاسم  سعیدی 320 میلیون تومان فروخته شدند و پنج اثر روی قیمت مشابه 300 میلیون تومان به فروش رسیدند: پرویز کلانتری، پروانه اعتمادی، نصرالله افجه ای، حسین کاظمی و حسین زنده رودی.

در این شب هیچ دیگری از پرویز تناولی 290 میلیون تومان، نقاشی از ناصر عصار 280 میلیون تومان، دو اثر غلامحسین نامی و مهدی ویشکایی هر یک 250 میلیون تومان، دو اثر لیلی متین دفتری و ناصر عصار هر یک 240 میلیون تومان به فروش رسیدند و سه اثر روی قیمت مشابه 220 میلیون تومان چکش خوردند: محسن وزیری مقدم، عباس کیارستمی و کیخسرو خروش.

در حراج نهم تهران دو اثر از جلیل رسولی و بهجت صدر هر یک 190 میلیون تومان، نقاشی از عبدالرضا دریابیگی 180 میلیون تومان، سه اثر از حسین خطایی، مهدی ویشکایی و حسین محجوبی هر یک 160 میلیون تومان، نقاشی از عباس کاتوزیان 150 میلیون تومان، چهار اثر از ابوالقاسم سعیدی، سونیا بالاسانیان، علیرضا اسپهبد و ناصر اویسی هر یک 140 میلیون تومان، سه اثر از مش اسماعیل، عبدالرضا دریابیگی و جعفر روحبخش هر یک 130 میلیون تومان، نقاشی از هوشنگ پزشک نیا 120 میلیون تومان، چهار اثر از رضا مافی، پروانه اعتمادی، فرشید ملکی، یرواند نهاپتیان هر یک 110 میلیون تومان و سه اثر منوچهر نیازی، محسن وزیری مقدم و محمود زنگنه یکصد میلیون تومان چکش خوردند. 

در این شب فقط سیزده اثر زیر یکصد میلیون تومان به فروش رسیدند: سه اثر از ناصر اویسی، گارنیک درهاکوپیان، جعفر روحبخش هر یک 85 میلیون تومان، اثری از دوستعلی معیرالممالک 80 میلیون تومان، دو اثر از سمبات درکیورقیان و هانیبال الخاص 75 میلیون تومان، اثری از ابوالحسن صدیقی 70 میلیون تومان، اثری از محمود جوادی پور 60 میلیون تومان، کاری از عیسی بهادری 55 میلیون تومان، سه اثر از احمد اسفندیاری، سیاوش کسرایی و حسین شیخ 40 میلیون تومان و اثری از محسن سهیلی 38 میلیون تومان فروخته شدند. 

در نهمین حراج تهران دو اثر از حسین زنده رودی و کوروش شیشه گران به فروش نرسیدند.

نهمین حراج تهران

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید