Iranian Agriculture News Agency

چند خبر کوتاه از رادیو

چند خبر کوتاه از رادیو

بررسی سرنوشت انتشار تصاویر خصوصی در رادیو ایران

«ردپای حادثه» به واکاوی انتشار تصاویر خصوصی افراد می پردازد.

به گزارش ایانا به نقل از شبکه رادیویی ایران، این روزها پرونده ی انتشار تصاویر خصوصی افراد و اخاذی از آنها زیاد شده است،برنامه رد پای حادثه این هفته به این موضوع می پردازد.

سرنوشت این قبیل پیشنهادها را جمعه بعد از خبر ساعت ۲۲ در برنامه رد پای حادثه به تهیه کنندگی زهرا قایدی و اجرای فاطمه آل عباس بشنوید.

 

بیستمین سالروز تاسیس رادیو ورزش

به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس شبکه رادیویی ورزش، این شبکه روز جمعه 8 تیر ماه از ساعت 8 صبح تا 24، با ویژه برنامه موج افتخار در قالب جنگی شاد و مفرح، ساعات خوشی را برای مخاطبین این شبکه رقم می زند.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا،  این ویژه برنامه با عنوان «موج افتخار» و در سه بخش مجزا و با سه موضوع متفاوت بروی آنتن خواهد رفت.

آیتمهای بخش اول این ویژه برنامه که از 8 صبح تا 12 ظهر پخش می شود، گلچینی از بهترین برنامه های یک سال گذشته رادیو ورزش خواهد بود که گپ و گفت با هنرمندانی همچون فرهاد جم، کامبیز دیر باز و ... را شامل می شود که این هنرمندان در مقاطع زمانی مختلف با رادیو ورزش همکاری داشته اند.

بخش دوم این برنامه با عنوان صدای ورزش خواهد بود که از ساعت 14 الی 30/17 و  با حضور معاون صدای رسانه ملی، وزیر ورزش و روسای فدراسیونهای ورزشی به موضوعاتی همچون ورزش قهرمانی، ورزش بانوان و ورزش همگانی می پردازد.

در بخش سوم این ویژه برنامه شنیدنی که از ساعت 20 الی 24 پخش می شود، چهره ها و شخصیت های مطرح ورزشی و مسئولان اسبق ورزش کشور صحبت خواهند کرد که بعنوان گزارشگر در مقاطعی برای رادیو ورزش، مسابقات و رویدادهای مختلف ورزشی را گزارش کرده اند. پخش گوشه هایی از گزارشهای ورزشی فوتبال از زبان احمد رضا عابد زاده، حمید استیلی، عباس ترابیان و ...که در گذشته برای شنوندگان رادیو ورزش این گزارشها را اجرا کرده اند و همچنین مرور خاطرات ورزشی این چهره ها، از دیگر بخشهای جذاب این برنامه خواهد بود.

 

سقوط هواپیمای مسافربری ایران به وسیله ناو آمریکایی خوانش رادیویی شد

از روز پنج شنبه ، هفتم تیرماه ، پخش کتاب گویای وینسس و گرگ خندان با موضوع «سقوط هواپیمای مسافربری ایران به وسیله ناو آمریکایی» ، از رادیو نمایش آغاز می شود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ، صادق زنگنه مدیر گروه فرهنگ و جامعه رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب گفت : بیش از یک سال است که رادیو نمایش تولید کتاب های صوتی را شروع کرده و تاکنون کتاب های زیادی را بازخوانی و پخش کرده است .

وی ادامه داد: کتاب صوتی مزایای زیادی دارد که پخش آن می تواند به بالا رفتن فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک کند.

زنگنه در خصوص انتخاب کتاب وینسس و گرگ خندان گفت : داستان این کتاب درباره پرواز شماره 655 است که در سال 67 از بندر عباس به سمت دبی درحال پرواز بود اما با شلیک موشک از ناو یو اس اس وینسس آمریکا سرنگون شد و 290 مسافر آن که 66 نفر از آن ها کودک بودند جان باختند.

مدیر گروه فرهنگ و جامعه رادیو نمایش افزود: نویسنده شیرازی این کتاب ، آقای بیژن کیا برای اثبات مظلومیت قربانیان این حادثه بزرگ انسانی اقدام به نگارش رمانی برگرفته از این اتفاق کرده که باتوجه به اینکه ملیت های مختلف در این پرواز حضور داشتند سعی شده شخصیت های رمان نیز غیر ایرانی باشند .

وی در پاسخ به این سوال که چه تغییراتی در خوانش این کتاب صورت گرفته است ؛ گفت : معمولا در خوانش کتاب های صوتی تغییری صورت نمی گیرد و سعی می شود به اصل کتاب و زحماتی که نویسنده اثر می کشد احترام گذاشته شود و این کتاب نیز بدون تغییر و به صورت کامل تولید شده است.

زنگنه در خصوص انتخاب رامین پورایمان برای خوانش این گتاب گفت : دلیل انتخاب آقای رامین پورایمان ، جنس صدای ایشان است که به شخصیت محوری رمان نزدیک است و شنونده می تواند ارتباط بهتری با اثر برقرار کند . روحیه و شخصیت آقای پورایمان و علاقه ایشان به این جنس از کار توانست به جذاب تر شدن اصل رمان کمک کند .

مدیر گروه فرهنگ و جامعه رادیو نمایش در پایان گفت : کتاب وینسس و گرگ خندان متعلق به انتشارات سوره مهر است که توسط گروه فرهنگ و جامعه رادیو تبدیل به کتاب صوتی شده و خوانش آن توسط رامین پورایمان صورت گرفته و فرشاد آذرنیا تهیه کننده آن است.

کتاب صوتی وینسس و گرگ خندان از هفتم تا 21 تیرماه ، ساعت 10:30 از رادیو نمایش پخش می شود.

 

رادیو ایران ماشین مشدی ممدلی را باز سازی کرد

رادیو ایران یک قطعه ترانه قدیمی طنز را بازسازی کرد.

به گزارش ایانا به نقل از شبکه رادیویی ایران قطعه شاد و طنز ماشین مشتی ممدلی اولین بار توسط جواد بدیع زاده خوانده شده است با بازنویسی ترانه دوباره اجرا شده است.

ماشین مشتی ممدلی جدید وضعیت ماشین سواری جدید را نقد می کند.

علی رضا امینی ساخت این قطعه را بر عهده داشته است و سعید اسماعیل زاده خوانندگی و اجرا را بر عهده داشته است ترانه اصلی نیزتوسط یدالله گودرزی بازنویسی شده است.

رادیو ایران بیش از این قطعه یه پول خروس جواد بدیع زاده را نیز باز سازی کرده بود.

به گفته مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران بازسازی قطعات طنز قدیمی در این شبکه همچنان ادامه خواهد داشت.

این ترانه در مراسم اختتامیه فصل چهارم مسابقه «یک ،دو صدا » برای اولین بار از رادیو ایران پخش شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید