Iranian Agriculture News Agency

پیام وزیر ارشاد به دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس

 پیام وزیر ارشاد به دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس، گفت: این کنگره دریچه‌ای گشوده رو به خیال انگیزترین خاطرات از جانفشانی ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام است.
به گزارش ایانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سید عباس صالحی که عصر روز سه شنبه در آیین اختتامیه دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس به صورت تصویری به نمایش درآمد، آمده است:«دوران حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران اسلامی، ثمره‌ای بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته است، دیباچه دفاع مقدس، برگ‌های زرینی از تبلور آیین و مرام انسان های پاک باخته‌ای است که اتصال به ملکوت را رهین ایمان خود دانسته‌اند.
کنگره شعر کتاب دفاع مقدس، دریچه‌ای گشوده رو به خیال انگیزترین خاطرات از جانفشانی‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام است. ذوق، قریحه و اندیشه تعالی بخشی که از نسل دفاع مقدس برآمد، جامعه را به خلق ادبیاتی امید آفرین و همچنین بستر سازی مناسب برای رشد باورهای عمیق دینی و مذهبی در قالب شعر سوق می‌دهد.
شعر جنگ، زبان روایتگر خاطره‌های ماندگار از ایثار و فداکاری است. خاطراتی که الفبای آن با رشادت و فرهنگ آن با شهادت عجین است.
به دست اندرکاران این کنگره ارزشمند درود می‌فرستم و از خداوند متعال توفیق روز افزون این عزیزان را مسالت دارم. امیدوارم برگزاری این گونه رویدادها بستر ساز شناخت بهتر همه وجوه دوران دفاع مقدس و تصویرگر عواطف پاک مردم شریف کشورمان باشد.»

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید