Iranian Agriculture News Agency

وزیر ارشاد در دیدار با رییس جمهور آذربایجان:

بین تهران و باکو اسناد بالادستی خوبی در زمینه همکاری های فرهنگی وجود دارد

فرهنگ ایران و آذربایجان یکی است

بین تهران و باکو اسناد بالادستی خوبی در زمینه همکاری های فرهنگی وجود دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به جمهوری آذربایجان با رییس جمهور این کشور در باکو دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دکتر حسن روحانی رییس جمهور به رییس جمهور جمهوری آذربایجان بر همکاری های دو جانبه دو کشور در زمینه های فرهنگ و هنری تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور ادامه داد: برگزاری جشن ها و هفته های فرهنگی در تعمیق روابط دو کشور موثر است .

در این دیدار همچنین الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان گفت: مراودات ما و رئیس جمهوری ایران از روابط دو مقام رسمی بالاتر است و در طول پنج سالی که ایشان عهده دار ریاست جمهوری هستند ١٢ بار با یکدیگر ملاقات داشته ایم .

علی اف افزود: روابط باکو و تهران به تعاملات سیاسی محدود نمی شود بلکه روابط دوستی و برادری است.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمهوری آذربایجان خانه شما است و اشتراکات فرهنگی بین دو ملت چنان عمیق و گسترده است و در واقع فرهنگ ایران و آذربایجان یکی است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه برای شرکت در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است و محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری محمدمهدی احمدی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وی را همراهی کردند.

سید عباس صالحی دیروز همچنین در بدو ورود به فرودگاه باکو در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر این مطلب، افزود: پس از استقلال جمهوری آذربایجان، امکان رفت و آمد میان سیاستمداران و اهالی فرهنگ و مردم دو کشور فراهم شده که منجر به تعمیق ارتباط فرهنگی و اجتماعی می شود.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری هفته های فرهنگی میان ایران و جمهوری آذربایجان، فرصت جدیدی برای ارتقای روابط تهران و باکو است که نقش موثری در مبادلات فرهنگی میان دولت ها و ملت ها دارد.جمهوری آذربایجان تیرماه سال گذشته هفته فرهنگی موفقی در ایران داشت و امسال این کشور میزبان هنرمندان ایران است و دهها هنرمند ایرانی در این رویداد مهم فرهنگی حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هفته های فرهنگی فرصت جدیدی برای تقویت و ارتقای ارتباطات فرهنگی، هنری و اجتماعی دو کشور است .
صالحی، سفر خود را پاسخی به دعوت سال گذشته ابوالفضل قارایف  وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در جریان سفر به تهران عنوان کرد و گفت : در این سفر برنامه ها و دیدارهای مختلفی با مقامات جمهوری آذربایجان داریم که به توسعه بیشتر روابط دو کشور کمک می کند.
وی با یادآوری موافقتنامه های فرهنگی و هنری بین تهران و باکو افزود: یک سند مبادلات فرهنگی نیز در جریان سفر فروردین ماه امسال دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بین روسای جمهوری دو کشور تنظیم شده است .بین تهران و باکو اسناد بالادستی خوبی در زمینه همکاری های فرهنگی وجود دارد که باید به اجرای این اسناد سرعت ببخشیم.
صالحی درباره ثبت میراث فرهنگی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در نهادهای بین المللی اظهار داشت: تاکنون اقدامات مناسبی با همکاری دو کشور انجام گرفته است و برنامه هایی نیز برای پیگیری این موضوع در آینده وجود دارد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید