Iranian Agriculture News Agency

در دیدار مدیرعامل موزه سینمای ایران با سفیر ارمنستان مطرح شد:

گسترش همکاری‌های سینمایی ایران و ارمنستان

 گسترش همکاری‌های سینمایی ایران و ارمنستان

سفیر ارمنستان بر گسترش همکاری‌های دوجانبه ایران و ارمنستان در عرصه سینمایی تاکید کرد و خواستار تقویت و توسعه تبادلات فرهنگی و هنری دو کشور شد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران با حضور در موزه سینمای ایران با علیرضا قاسم‌خان مدیرعامل موزه، دیدار و پیرامون ارتقای همکاری‌های دوجانبه سینمای ایران و ارمنستان گفتگو کرد.

در این دیدار که لادن طاهری مدیرکل فیلمخانه ملی ایران نیز حضور داشت، بر نقش تاریخی ارامنه در سینمای ایران تاکید و یادآوری شد که ارامنه از آغاز پیدایش سینما در ایران نقش موثری را در بهره‌برداری از این هنر – صنعت به عهده داشتند؛ از فیلمبرداری نخستین فیلم‌های مستند سیاحتی تا را‌ه‌ اندازی نخستین سالن سینمایی، آموزشگاه‌ سینمایی، ساخت نخستین فیلم داستانی، انتشار بادوام‌ترین نشریه سینمایی و ... .

در این دیدار صمیمانه مقرر شد ضمن تحقیق و یافتن نسخه‌های نایاب از سینمای دو کشور، تبادلات و مشارکت‌های فرهنگی و هنری ایران و ارمنستان تقویت و وسیع‌تر شود.

برگزاری نمایشگاه‌‌های موزه‌ای، هفته‌های فیلم سینمای ایران و ارمنستان، حضور هنرمندان ارمنی در ایران و شرکت در همایش‌ها و نشست‌های تخصصی دو کشور از جمله مواردی بود که مدیرعامل موزه سینمای ایران و سفیر ارمنستان درباره آن‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید