Iranian Agriculture News Agency

با حضور صالحی:

هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود

هفته فرهنگی ایران ٦ تا ١٠ تیرماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرهای باکو و گنجه جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان  برگزار می‌شود
به گزارش ایانا به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی ایران در شهرهای باکو و گنجه جمهوری آذربایجان که با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مقامات فرهنگی و معاونین وزارت فرهنگ و همچنین، بیش از ٧٠ تن هنرمندان عرصه‌های مختلف فرهنگی به میزبانی وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان از ٦ تا ١٠ تیرماه برگزار می‌شود، اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو (اول تیرماه) با برگزاری نشستی در حضور رسانه‌های گروهی، نوشتاری و کانال‌های تلویزیونی به تشریح این رویداد فرهنگی و هنری پرداخت.
وی روابط فرهنگی دو کشور را با قدمت و دارای ریشه‎‌های عمیق تاریخی کهن و مشترک دانست و این ظرفیت عظیم را عاملی برای صلح پایدار و توسعه و امنیت منطقه معرفی کرد.
فارسی افزود: از نگاه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان تنها یک کشور همسایه نیست بلکه وجود این اشتراکات و ریشه‌های عمیق، زمینه‌ها و شرایط مساعدی را برای توسعه و تعمیق روابط فرهنگی بین دو ملت و دو دولت فراهم ساخته و از سایر کشورها متمایز کرده است.
او ادامه داد: امروز مسئولین فرهنگی دو کشور با تکیه بر قرابت‌های فرهنگی و میراث مشترک و عزم مقامات دو کشور گام‌های اساسی برای گسترش روابط و مناسبات فرهنگی فیمابین برداشته‌اند که هم خواست مسئولین دو کشور را رقم زده و نمونه بارز آن هفته‌های فرهنگی بین دو کشور است.
فارسی در ادامه سخنان خود، به تشریح حضور گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشورمان که برای برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان سفر خواهند کرد، پرداخت.
او حضور ارکستر ملی به رهبری شهبازیان به خوانندگی سالار عقیلی، برگزاری نمایش فیلم با حضور مجید مجیدی، کارگردان کشورمان و نیز اکران فیلم «حضرت محمد (ص)»، حضور گروه تئاتر تی توک از بندر عباس به کارگردانی پشت کوهی و حضور گروه موسیقی نواحی از بوشهر با نام لیان را از نمونه‎های فرهنگی و هنری در این رُخداد بزرگ فرهنگی و هنری کشورمان برشمرد.
فارسی همچنین به حضور ١٥ نفر از هنرمندان صنایع دستی و تجسمی در رشته‌های مختلف اعم از خوشنویسی، نقاشی، مینیاتور، قالیچه و گلیم، میناکاری، خاتم، قلم زنی، تذهیب و نمایش مد و لباس و حجاب اسلامی و معرفی گوشه‌هایی از عظمت و بزرگی فرهنگ و تمدین دیرین و ریشه دار اسلامی ایرانی در ایام هفته فرهنگی اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید