Iranian Agriculture News Agency

کارگردان فیلم «دشمن زن» در گفت و گو با ایانا:

تندروها سنگ‌اندازی می‌کنند

ویدئوی ترانه خوانی جواد یساری در «دشمن زن» را تماشا کنید

کارگردان فیلم روی پرده «دشمن زن» اعتقاد دارد:جواد یساری ترانه های سلامتی خوانده که مردم هم آنها را دوست داشته اند و درست نبود که بیش از این دوران ممنوع الکاری او طولانی شود.

تندروها سنگ‌اندازی می‌کنند

کریم امینی در در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ایانا گفت:خوشبختانه میزان فروش فیلم «دشمن زن» بالاتر از انتظار و پیش‌بینی‌های ما بود و پس از صدور مجوز ترانه خوانی جواد یساری در این فیلم فروش فیلم روند صعودی مناسبی را هم پیدا کرده است.به هر حال این خواننده یک چهره مردمی است که مردم هم دوستش دارند و بخشی از مخاطبان قطعا به شوق او به سینماهای نمایش دهنده فیلم می‌آیند.

این کارگردان ادامه داد: اینکه فیلم من بستری را فراهم کرد تا این خواننده به لطف مسئولان از ممنوع الکاری رها شود، بسیار برایم خوشحال کننده است. در این باره باید بویژه از مدیران سازمان سینمایی تشکر کنم که پای این قضیه ایستادند. مخصوصا در شرایطی که تندروها بدون منطق و دلیل خاصی صرفا در صدد مخالفت با هر چیزی و سنگ اندازی در مقابل آن هستند،چنین حمایت‌هایی دلگرم کننده است.ضمن اینکه آقای یساری ترانه های سلامتی خوانده که مردم هم آنها را دوست داشته اند و درست نبود که بیش از این دوران ممنوع الکاری او طولانی شود.کما اینکه الان برخی خواننده های جدید چیزهایی را به اسم ترانه می خوانند که واقعا نمی شود به کسی توصیه کرد آنها را بشنوند! با این وصف ایراد گرفتن به ترانه های آقای یساری درست و منصفانه نیست.

او افزود:شما اگر به پیشینه آقای یساری مراجعه کنید و ببینید که از 40 سال پیش تا کنون در چه خانواده متدینی رشد کرده،در چه فضایی بوده و برای چه قشری خوانده، با دنیای کارهای او ارتباط برقرار می کنید و به نظرم می توانید از آنها لذت ببرید.

بازیگر فیلم «آبنبات چوبی» گفت:حضور جواد یساری به لطف پیگیری های آقای فرحبخش تهیه کننده فیلم ممکن شد و شاید اگر من در این راه تنها بودم،امکان نداشت بتوانم مسئولان را متقاعد به اعطای مجوز به این خواننده کنم.

او اظهار داشت:امیدوارم این اتفاق در آینده راهگشا باشد برای حل مشکل برخی دیگر از هنرمندانی که امروز امکان کار و فعالیت ندارند. مثل مرحوم ناصر ملک مطیعی یا زنده یاد ناصر چشم آذر که به تلویزیون آمدند اما برخورد خوبی با آنان نشد و چه بسا همین قضیه موجب افسردگی و زمینه ساز درگذشت آنان شد.یا مرحوم حبیب که خواننده سلامتی بود، اما محرومیت موجب شد تا تاب شرایط را نیاورد.متاسفانه برخی مسئولین به این مسائل بی توجه هستند و بدون هیچ تحقیقی آدمها را بایکوت می کنند. به نظرم دلیلی ندارد و انسانی هم نیست که با چهره هایی مثل همین آقای یساری و دیگران برخوردهای حذفی صورت بگیرد و باید به آنان احترام گذاشت،چون مردم بی دلیل کسی را دوست ندارند. این چهره ها ترجیح دادند به جای مهاجرت در وطنشان بمانند و ایمان و سرزمین شان برایشان مهم بود و همین قضیه باید در تصمیم گری راجع به فعالیت آنان لحاظ شود.

امینی درباره اینکه آیا استقبال از این فیلم کمدی موجب خواهد شد او در فیلم بعدی اش هم همین مسیر را دنبال کند یا خیر،توضیح داد: به هر حال من دوست دارم مردم حالشان خوب باشد و با دیدن فیلمهای طنز خنده روی لبانشان بنشیند.قطعا هم اگر سوژه خوبی باشد،دوست دارم کار بعدی ام را در همین ژانر بسازم.اصلا هم ربطی به فروش بالای فیلم ندارد.فقط دوست دارم حال مردم در این شرایط سخت اقتصادی خوب شود و از تفریح ارزانی مثل سینما لذت ببرند.

یادآور می شود فیلم «دشمن زن» پس از یک هفته اکران به فروش بیش از نیم میلیارد تومان رسیده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده:«چرا هرچی دشمن زنه بعد از یه مدت تو زرد از آب در میاد و میشه مدافع سرسخت حقوق زنان؟!».

سام درخشانی، گوهر خیراندیش، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، مریم سعادت، مونا شناس و با حضور امیرحسین آرمان و سیروس همتی در این بازی داشته اند.

 

حجم ویدیو: 5.27M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید