Iranian Agriculture News Agency

در بیش از چهل شهر و 10 استان کشور اجرا می شود

تور اجرای نمایش «پیرمرد صدساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد»

تور اجرای نمایش «پیرمرد صدساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد»

تور اجرای نمایش «پیرمرد صدساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» نوشته یوناس یوناسن و به طراحی و کارگردانی دکتر حسن پورگل محمدی در بیش از چهل شهر  و ده استان کشور تابستان 97 اجرا می شود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی پروژه،«پیرمرد صدساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» نام کتابی به نویسندگی یوناس یوناسن است که توسط آکادمی تیاتر پیشوا و گروه نمایش پرواز به اجرای صحنه رسیده. این آکادمی و گروه نمایش که ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است،  داستان این کتاب را به تاتر تبدیل کرده و بر اساس اظهارات کارگردان با محوریت شناخت ابزارهای درمان توسط تیاتر موسیقی و تصویر  با تماشاچیان پیش می رود و ارتباط برقرار می کند . 

این رمان بسیار جذاب و روانشناسی که مورد توجه بیشتر نویسندگان و منتقدان ادبیات جهان قرار گرفته است یکی از پرفروش ترین کتاب ها در سراسر دنیا بوده. حال این داستان دیگر روی کاغذ یا به صورت کتاب صوتی نخواهد بود و برای اولین بار در جهان هنر روی صحنه تیاتر اجرا خواهد شد . این روش که هنر مدرنیسم نام دارد و طی آن تاتر های به روز دنیا با روانشناسی و جامعه شناسی  هنر را حتی برای درمان افراد استفاده می کنند، این بار در ایران رخ داده است. البته باید عنوان کرد بسیاری با طرح های نمایش درمانی طی این چند سال اخیر فعالیت هایی داشته اند، اما گروه نمایش پرواز از سال 80 در موسیقی و تاتر درمانی به صورت خیلی جدی در دانشگاه ها و بیمارستان ها این روش را شروع کرده.حال این رمان داستانی با مدیریت حسن پورگل محمدی به یک درام تصویری فوق العاده زیبا بعد یک سال تمرین سخت با هنرمندانی از حوزه های تاتر و رادیو به صحنه رسیده و بدون هیچ تغییری در متن داستان نمایش تابستان 97 در 10 استان کشور به اجرا خواهد رفت.

 این نمایش از 5 تیرماه از شهر ساری تور خود را آغاز و در پایان شهریور ماه که مصادف با هفته دفاع مقدس است، در تهران اجرایش را به پایان خواهد رساند.در این نمایش بیش از بیست نفر مشغول به بازی / نوازندگی / نمایش درمانی و موسیقی درمانی هستند که حضور و فعالیت این گروه نمایش با هدف سلامتی و بهبود وضعیت روح و روان این قشر به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

این عوامل عبارتند از: مرتضی رهنورد.حسین محمدزاده.معصومه فتاحی.صادق کاشانی.محمد پورموسی.نگار محمدی.پگاه محمدی.سولماز حسن زاده. فرانک هاشمی.شیدا حامدی.مهدیس نهاوندی.نوشین معتضد.هوشنگ دادرس.رضا کاکاوند.بهرام نوری.یاسین رضایی.محمدطاها حسینی.مهتاب مالکی.دستیار کارگردان: رضا جهانیان. منشی صحنه: المیرا پرورش .مدیر اجرایی و سرپرست: حسین توکلی.سرپرست گروه نوازندگان:نوشین معتضد. مدیر صحنه: فرهاد کاظم پور. افکتور و گرافیست: مسعود باجلان. سرپرست گویندگان رادیویی:احسان حسینی. مدیر روابط عمومی:ابوفیاض حیدری.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید