Iranian Agriculture News Agency

«مکان» در هنر و تجربه اکران می‌شود

فیلم سینمایی «مکان»ساخته سیدمهدی احمدپناه ازسوم تیرماه در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.

«مکان» در هنر و تجربه اکران می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از هنروتجربه، این فیلم پیش از این در بخش غیررقابتی هنروتجربه جشنواره سی‎وپنجم فیلم فجر به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی«مکان» به کارگردانی سیدمهدی احمدپناه اولین تجربه سینمایی این کارگردان تئاتر است. او این فیلم را با تهیه‌کنندگی امیرشهاب رضویان و همراهی بازیگران تئاتر کلید زده‌است. در این فیلم ماجرای چند نوجوان که به دنبال جایی برای تفریح در یک شب هستند، دنبال می‌شود.

در خلاصه داستان آن آمده است: «چهار رفیق قدیمی چند ماه پس از کنکور، به بهانه تولد یکی از آن‌ها که در کنکور پذیرفته نشده و اکنون عازم خدمت سربازی است، دور هم جمع می‌شوند و تصمیم می‌گیرند، شبی را به تفریح و خوشگذرانی بپردازند. ولی در شهر به‌جای پیدا کردن مکانی برای تفریح، با مکان‌های دیگری مواجه می‌شوند.»

سیدمهدی احمدپناه درباره این فیلم گفته است: « انتخاب بازیگران بنا بر فیلم‎نامه و فرم اثر صورت گرفت، چرا که قرار بود «مکان» تا آنجا که می‌تواند به قالب مستند نزدیک باشد. این فیلم به بازیگرانی نیاز داشت که شناخته شده نباشند. یعنی اگر بخشی از فیلم را به مخاطب نشان دهیم، نتواند تشخیص دهد که فیلم می‌بیند یا بخشی از یک اتفاق واقعی که با یک دوربین ثبت شده است. برای همین نیاز به بازیگرانی داشتیم که توانایی بازی کردن در سطح بالایی را داشته باشند بدون آن‌که خودشان را به عنوان بازیگر بروز دهند.»

عوامل مکان عبارتند از: کارگردان:سیدمهدی احمدپناه-نویسندگان فیلم‌نامه: سید مهدی احمد پناه،مژده دایی، علیرضا سردشتی، عباس ناصری، پانته‎آ تاجبخش- مدیر فیلم‌برداری: امین جعفری-تدوین: محمد افشاری-صدابردار: سید وحید رضویان- صداگذاری و ترکیب صدا:سید علیرضا علویان- بازیگران: محمدرضا آبانگاه، بهنام خرم نیک، علیرضا کی منش، امین مقدسی، مژده دایی، پانیذ امینی، سپیده امینی، سید مهدی احمدپناه، محمد براری، محمد بهمن زاده، داوود پژمان‌فر، عماد جاویدپور، وحید حبیبیان، علیرضا زارع‌پرست، شفق شکری، آزاده عبدالهی، سیامک فارسی، عماد کاظمی حاتمی، بسطام مقدسی، صادق معتمد، نکیسا نعمت‌نژاد -تهیه‌کننده:امیر شهاب رضویان.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید