Iranian Agriculture News Agency

وقت‌شناسی تلویزیون در انتخاب سریالی برای روز جهاد کشاورزی

«راه و بیراه» از بیابان‌زدایی می‌گوید

یکشنبه شب گذشته تلویزیون پخش سریالی با عنوان «راه و بیراه» را آغاز کرد که مضمونی درباره گروه‌های جهادی و بیابان زدایی دارد.

«راه و بیراه» از بیابان‌زدایی می‌گوید

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری ایانا، «راه و بیراه» به کارگردانی داود بیدل و تهیه کنندگی علی سلیمانی، روایت هایی با محوریت زندگی  و تلاشهای فعالان عرصه جهاد کشاورزی را در 30 قسمت متشکل از پنج اپیزود شش قسمتی به تصویر می کشد. در هر اپیزود که به صورت هفتگی شاهد آن خواهیم بود،یک روایت با بازیگران متفاوت و قصه های مجزا پخش می شود.

شبکه یک دیروز یکشنبه به مناسبت روز جهاد کشاورزی و روز بیابان‌زدایی در وقت‌شناسی خوبی پخش این سریال را آغاز کرد. رفع محرومیت از روستاهایی که از ساده‌ترین امکانات رفاهی نیز محروم هستند و حرکت به سوی استقلال و خودکفائی کشور با تلاش در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق عشایری از طریق توسعه کشاورزی، دامداری، صنایع روستائی و… به عنوان عمده‌ترین اهداف جهاد سازندگی در بستر داستان‌های این سریال روایت می شوند.

در اپیزود اول این سریال که شب گذشته روی آنتن رفت،زندگی مهندس جوانی با بازی هادی دیباجی را شاهد هستیم که ناگزیر و به دلیل مشکلات مالی پیشنهاد حضور در یک منطقه بیابانی را برای آباد کردن آنجا با هدف دریافت دستمزدی خوب می پذیرد و با همسرش راهی سفر می شود.

پرداخت دراماتیک به صنعت کشاورزی که همیشه از سوی کارشناسان بر نقش عمده آن در رونق اقتصادی کشور تاکید و عنوان شده که محصولات آن می تواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفت باشد،یکی از بسترهای مناسب و البته کمتر مورد توجه قرار گرفته در سینما و تلویزیون است. حال آنکه با توجه به اتکای شدید کشور به اقتصاد نفتی و هشدارهای مداوم کارشناسان و برخی مسئولان رده بالای کشور نسبت به لزوم گریز از این مسئله، اهمیت ساخت فیلم و سریال با هدف تنویر بیشتر افکار عمومی در این باره مشهود است.

هدفی که سریال «راه و بیراه» نیز در راستای آن گام برمی دارد.این سریال در پنج اپیزود  داستان چند جوان را به تصویر می کشد که در دوران دانشگاه با هم همکلاسی بوده اند و حالا پس از فارغ التحصیلی همه زندگی شان را وقف ترویج کشاورزی و بیابان زدایی در مناطق مختلف کشور می کنند.

سیاوش طهمورث، جعفر دهقان، امیرمحمد زند، اردلان شجاع کاوه، مهتاج نجومی، زهره حمیدی، شهرام عبدلی، محمدرضا رهبری، فلور نظری، آرام جعفری، علیرضا جلالی تبار، حمید ابراهیمی، شهروز ابراهیمی، خسرو احمدی، غلام رضا نیکخواه، اسماعیل خلج، مالک حدپور سراج، حسین توشه، فرهاد بشارتی، هادی دیباجی، ریحانه رضی، وحید شیخ زاده، محمدرضا اکبری، امیر زمستانی، مهشید جوادی و آذین فولادوند از بازیگران «راه و بیراه» هستند.

«راه و بیراه»کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که هر شب به جز پنج شنبه ها حوالی ساعت 22:15 روی آنتن خواهد رفت و تکرار آن ساعت یک بامداد و 15 روز بعد پخش می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید