Iranian Agriculture News Agency

سازهای کوبه‌ای ایرانی برای جام جهانی نواختند

قطعاً حضور تیم ملی، در جام جهانی برای هر ایرانی اهمیت خاصی دارد که البته هرکس به شیوه خود؛ احساسش را نسبت به این رویداد جهانی بیان می‌کند. کلون زمان، هم بر آن شد تا با بیان خاص همیشگی خود و بهره گیری از سازهای کوبه ای ایرانی ، احساسش را ابراز کند

سازهای کوبه‌ای ایرانی برای جام جهانی نواختند

به گزاش ایانا به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، حمید قنبری سرپرست گروه کوبه‌ای کلون زمان از انتشار قطعه‌ای درباره جام جهانی فوتبال 2108 با استفاده از سازهای کوبه‌ای ایرانی خبر داد.

او گفت:« قطعاً حضور تیم ملی، در جام جهانی برای هر ایرانی اهمیت خاصی دارد که البته هرکس به شیوه خود؛ احساسش را نسبت به این رویداد جهانی بیان می‌کند. کلون زمان، هم بر آن شد تا با بیان خاص همیشگی خود و بهره گیری از سازهای کوبه ای ایرانی ، احساسش را ابراز کند».

حمید قنبری تنبک را در مکتب بهمن رجبی آموخت و سپس رشته موسیقی را به عنوان تحصیلات دانشگاهی خود برگزید و از آن پس سال‌هاست به آموزش سازهای کوبه‌ای و ریتمیک مشغول است. این هنرمند از معدود موسیقیدانانی است که‌‌ همان اندازه که به اجرا و تولید اثر اهمیت می‌دهد و همکاری با بزرگانی چون استاد شجریان و استاد علیزاده را در کارنامه خویش دارد و در فستیوال‌های بین‌المللی شرکت می‌کند، به تألیف و پژوهش در زمینه موسیقی نیز علاقمندست. ویرایش دست نوشته‌های استاد افتتاح و تألیف کتاب آموزشی «ضرب‌آوا» با مقدمه استاد شجریان بخشی از فعالیت‌های او هستند. حمید قنبری مدرس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و سرپرستی گروه کوبه‌ای «کلون زمان» را برعهده دارد. اولین تولید این گروه آلبوم «در دام ریتم» است که در جشنواره موسیقی فجر سال ۹۵ نامزد بهترین آلبوم موسیقی بدون کلام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید