Iranian Agriculture News Agency

بگیر و نگیرهای محمدرضا گلزار در گیشه

اکران «دلم می‌خواد» فیلم فرمان‌آرا را با اما و اگر مواجه کرد

اکران فیلمی از محمدرضا گلزار سوپراستار سینما از فردا چهارشنبه 23 خرداد در سینماهای کشور آغاز می شود.اتفاقی که به گمانه زنی ها درباره تاثیر بالای فروش او بر فیلم بهمن فرمان آرا دامن زده است.

بگیر و نگیرهای محمدرضا گلزار در گیشه

به گزارش  خبرگزاری ایانا، محمدرضا گلزار که بازی در 25 فیلم را تجربه کرده، سال 1393 جلوی دوربین فیلم «دلم میخواد» رفت تا در همکاری با بهمن فرمان آرا کمی به افزایش بار کیفی کارنامهاش کمک کند.دست تقدیر اما با او یار نبود و موجب شد تا فیلم برای اکران به مشکل بربخورد. ایراد چند اصلاحیه و اختلافاتی که میان تهیه کننده «دلم میخواد» و کارگردان پیش آمد، موجب شد تا فیلم چهار سال به محاق برود.حالا خبر رسیده که فیلم «دلم میخواد» به مناسبت عید فطر از چهارشنبه هفته جاری در گروه زندگی روی پرده رود.

مضمون کمدی فیلم و خط قصه نامتعارف آن در کنار نام بهمن فرمان آرا، امیدها به فروش بالای فیلم را افزایش داده، ولی با تمام این وجود نمیتوان از کارکرد و نقش مهم محمدرضا گلزار در ایجاد یک گیشه داغ برای این فیلم غافل شد.

«دشمن زن» ساخته کریم امینی و فیلم «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار در گروه جوان نیز تازه نفس‌های دیگری هستند که همراه با «دلم می‌خواد» از چهارشنبه ۲۳ خرداد اکران میشوند. با این حال نمیتوان از آن‌ها به عنوان رقبای قدری برای فیلم فرمانآرا در گیشه یاد کرد. با این حساب نخستین فیلم گلزار در سال جاری باید خوب بفروشد و حسابی رکوردشکنی کند. تحقق این پیش بینی البته با توجه به رفتارشناسی سینماروهای ایرانی شاید خیلی هم تضمین شده نباشد! نگاهی به کارنامه گلزار این مسئله را تایید میکند.

همین سال گذشته از گلزار دو فیلم اکران شد که مقایسه فروش آنها حاکی از تناقض عجیبی است.

«آینه بغل» ساخته منوچهر هادی به فروش ۲۰,۴۹۷,۲۹۵,۰۰۰ دست یافت که تا حدودی غیرقابل باور بود.از سوی دیگر فیلم «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده آن هم با انگ تبلیغاتی «فیلم رفع توقیف شده» چیزی در حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان فروخت که برای فیلمی با آن همه ستاره شناخته شده،رقمی بسیار پایین محسوب میشود.

گلزار سال 95 نیز همین تناقض عجیب را در گیشه تجربه کرد.او دو فیلم روی پرده داشت که یکی فروش بالایی را داشت و دیگری تقریبا با سر به زمین خورد!

گلزار دو سال پیش با «سلام بمبئی» ساخته قربان محمدپور با رقم فروش 13,609,928,000 توانست صدرنشینی را تجربه کند،ولی از آن سو،«خشکسالی و دروغ» با آن پیشینه تئاتری موفق در در جذب تماشاگر ساخته پدرام علیزاده را هم روی پرده داشت که فیلم نه تنها رکوردشکنی نکرد،بلکه با فروشی کمتر از دو و نیم میلیارد با گیشه وداع کرد.

طی سالهای92، 93 و 94 از گلزار فیلمی اکران نشد،ولی سال 91 فیلم «تو  و من»ساخته محمد بانکی با بازی او جزو میلیاردی های سینمای ایران لقب گرفت.

گلزار با آغاز اکران «دلم میخواد» میتواند اتفاق تازهای را در گیشه و کارنامه خود رقم بزند و حتی شاید رکور پرفروشترینهای خود در دهه 90 را هم بهبود بخشد.

باید دید مردم تا چه حد از «دلم می خواد» استقبال خواهند کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید