Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت گندم به روش کف کار در اراضی شور خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با اشاره به اینکه در سال جاری چهار دستگاه کف کار مخصوص اراضی شور با استفاده از تسهیلات کم بهره و خط اعتباری مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، گفت: پیش بینی می شود 750 هکتار از اراضی این شهرستان به این روش کشت شود.

توسعه کشت گندم به روش کف کار در اراضی شور خنج

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور تصریح کرد: با توجه به تجمع املاح در نقاط مرتفع، کشت به روش کف کار در کاهش میزان شوری در اراضی شهرستان خنج می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و خاک، تغییر اقلیم و کاهش بارندگی، تغییر الگوی کشت مکانیزه گندم از روش فلت یا خطی کار به روش مکانیزه کف کاردر دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به مزایای استفاده از این روش در کاهش مصرف آب، بذر و زمان، بیان کرد: افزایش بهره وری آب، کاهش عملیات خاکورزی و تهیه بستر، کاهش میزان علف های هرز از دیگر مزایای این روش بوده که در افزایش تولید در واحد سطح موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج ابراز کرد: در سال گذشته 450 هکتار از مزارع این شهرستان با استفاده از کف کار کشت شده است که انتظار می رود در سال جاری با افزایش 35 درصدی همراه باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید