Iranian Agriculture News Agency

برخورد جدی با کوره داران متصرف در جهرم

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از تشدید نظارت بر مبادی ورودی و خروجی شهرستان جهرم برای مقابله با قاچاقچیان زغال و چوب خبر داد.

برخورد جدی با کوره داران متصرف در جهرم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحسن صمد نژاد تصریح کرد: در این راستا مبادی ورودی شهرستان با استقرار اکیپ های گشت و بازرسی در دوراهی سیمکان به قیروکارزین و نیز ورودی سیمکان به میمند تحت کنترل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور با همکاری نیروی انتظامی و امنیتی، پلیس راهور و نیروهای یگان حفاظت اداره کل راهداری اجرا می شود، افزود: از ورود خودروهای فاقد مجوز حمل چوب به شهرستان جلوگیری و رانندگان متخلف نیز جریمه می شوند.

صمدنژاد اظهار کرد: در حال حاضر 600 کوره تولید زغال در بخش های سیمکان،کردیان و بخش مرکزی شهرستان جهرم وجود دارد که امیدواریم با ساماندهی این کوره ها شاهد کاهش چشمگیر تخریب و آسیب به عرصه های منابع طبیعی باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای ساماندهی کوره های زغالی در شهرستان جهرم، بیان کرد: تشدید نظارت و کنترل بیش از پیش بر فعالیت کوره داران جهت جلوگیری از تبدیل چوب های جنگلی به زغال، برقراری گشت های ویژه و نامحسوس در اراضی جنگلی، بکار گیری نیروهای مخبر، قرقبان و نگهبانان فصلی، جانمایی دو نقطه از شهرستان جهت ساماندهی کوره ها و نیز بازدیدهای میدانی و مستمر از کوره ها به منظور جلوگیری از قاچاق چوب و زغال از جمله تدابیر انجام گرفته در این راستا است.

صمد نژاد؛ به کنترل انبارهای زغال و فعالیت مراکز تولید زغال شهرستان جهرم نیز گریزی زد و تصریح کرد: کوره داران به منظور دریافت مجوز حمل زغال به اداره منابع طبیعی این شهرستان مراجعه کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تاکید کرد: سامانه 1504 به صورت شبانه روزی و رایگان آماده دریافت گزارش های مردمی در زمینه تخریب منابع طبیعی و قاچاق چوب های جنگلی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید