Iranian Agriculture News Agency

جشنواره گل نرگس خفر برگزار می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: جشنواره گل نرگس این شهرستان از هفدهم آذر ماه به مدت چهار روز در روستای کراده از توابع بخش مرکزی این شهرستان برگزار می شود.

جشنواره گل نرگس خفر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ارسلان صالحی با اشاره به اینکه جشنواره مذکور به صورت ملی و با برپایی 45 غرفه ی عرضه محصولات متنوع کشاورزی و صنایع دستی همراه است، تصریح کرد: قریب به 3500 نفر در تولید و عرضه گل نرگس این شهرستان اشتغال دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 350 هکتار از مزارع نرگس شهرستان خفر از اوایل آبان ماه به گل نشسته است، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های بخش کشاورزی با تاکید بر توانمندی های تولید گل نرگس برگزار می شود.

به گفته وی؛ شناساندن هویت های فرهنگی و تاریخی شهرستان خفر از دیگر اهداف مهم جشنواره مذکور است و برگزاری برنامه های هنری و اجتماعی مختص خانواده ها و کودکان در حاشیه آن برنامه ریزی شده است.

او با اشاره به اینکه گل نرگس از جمله کشت های کم آب بر است و با توجه به وجود بازار مناسب برای آن از توجیه اقتصادی برای توسعه کشت برخوردار است، ابراز کرد: توسعه کشت گل نرگس در خفر از اولویت های جهاد کشاورزی به شمار می آید.

صالحی برگزاری جشنواره های مختلف در حوزه کشاورزی و گردشگری را زمینه ساز سرمایه گذاری در زیر بخش های صنایع تبدیلی و گردشگری دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید