Iranian Agriculture News Agency

پلمپ 6 فروشگاه سم فروشی غیر مجاز در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: در بازرسی از فروشگاه های سموم کشاورزی در این شهرستان 9 فروشگاه با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی و 6 فروشگاه پلمپ شد.

پلمپ 6 فروشگاه سم فروشی غیر مجاز در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با تاکید بر اینکه سیاست این مدیریت، صیانت از حقوق مصرف کنندگان و حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی است، ابراز کرد: فروشگاه های مذکور به علت عدم حضور مسئول فنی، نداشتن پروانه تاسیس و عدم تمدید مجوز پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: هدف از بازرسی و پایش فروشگاه ­های عرضه سموم کشاورزی در شهرستان کازرون، جلوگیری از عرضه و فروش سموم تقلبی، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته، مدیریت صحیح مصرف سموم، کودهای شیمیایی و کاهش آلودگی زیست محیطی است.

رشیدی با بیان اینکه 56 فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی در شهرستان کازرون فعالیت می کند، افزود: برای ساماندهی این فروشگاه ها در سطح شهرستان، طرح نظارت به طور ویژه با همکاری اعضاء کمیته فرعی ساماندهی سموم متشکل از اداره اماکن،تعزیرات و صمت، نظام مهندسی کشاورزی و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با هدف نظارت و کنترل تخلفات احتمالی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه داشتن کارشناس فنی در فروشگاه های کشاورزی که سموم کشاورزی عرضه می کنند طبق قانون الزامی است و باید کارشناس فنی در هنگام فروش در فروشگاه حضور داشته باشد از کشاورزان  خواست تا سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز عرضه کننده کود و سم تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: افرادی که تمایل به راه‌اندازی فروشگاه سموم کشاورزی دارند، باید نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و پروانه کسب و کار از اداره صمت اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید