Iranian Agriculture News Agency

بزرگترین واحد صنعتی پرورش قارچ در مرودشت به بهره برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: بزرگترین واحد صنعتی تولید قارچ دکمه ای در این شهرستان با ظرفیت تولید 400 تن در سال با جدیدترین تکنولوژی های موجود، درسیدان از توابع این شهرستان به بهره برداری رسید.

بزرگترین واحد صنعتی پرورش قارچ در مرودشت به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی با بیان اینکه این واحد تولیدی ۶۵۰۰ متر مربعی در حال حاضر با 9 سالن آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: درصورت تامین اعتبار و رفع موانع تولید در این گلخانه سه سالن دیگر نیز راه اندازی و گلخانه به حداکثر ظرفیت خود می رسد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: در شرایط کنونی روزانه حدود 800 کیلوگرم و ماهانه حدود  20 تن قارچ تولید و به بازار عرضه می شود.

همتی با بیان اینکه واحد مذکور دارای سیستم اِسپان ران است، تصریح کرد: با وجود این قابلیت که برای اولین بار در شهرستان به کار گرفته می شود، علاوه بر افزایش عملکرد، دوره برداشت از 45 روز به 35 روز کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: در این واحد تولیدی برای بیست نفر به صورت دائم اشتغالزایی شده است و با  راه اندازی کامل این واحد برای حدود 30 نفر اشتغال دائم ایجاد خواهد شد.

همتی یادآورشد: مرودشت با هفت واحد صنعتی تولید قارچ و 34 واحد سنتی و خانگی  و تولید 2400 تن در سال رتبه سوم تولید قارچ در استان فارس را دارد.

اسپان ران به معنی رشد ریسه یا میسیلیوم در کمپوست  است که معمولاً بین ۱۴ تا ۱۷ روز طول می کشد که به منظور رشد میسیلیوم عوامل محیطی تأثیرگذار در مرحله اسپان ران یعنی دما، رطوبت و Co2 باید کنترل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید