Iranian Agriculture News Agency

اسکان عشایر، سیاست راهبردی نیست

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه اسکان عشایر سیاست راهبردی این سازمان نیست،گفت: عشایر معیشت و اقتصاد تولیدی مبتنی بر کوچندگی دارند.

اسکان عشایر، سیاست راهبردی نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی میزبان درنشست شورای هماهنگی اداره کل امورعشایر فارس با بیان اینکه زندگی عشایری جزو هویت و تاریخ اقصی نقاط کشور است، تصریح کرد: ویژگی های جغرافیایی خیلی متنوع ایران باعث شده که عشایر با الگوها و شیوه های مختلفی روبه رو شوند و این زندگی با تمام فراز و نشیب ها استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه زندگی عشایری همراه  با کوچ کمترین هزینه را برای کشور دارد و هر عشایر گوشت مورد نیاز 20 نفر را در جامعه تولید می کند، ابراز کرد: هیچ گروه اجتماعی، چنین نقش اقتصادی در کشور ندارد.

میزبان با بیان اینکه گردشگری عشایری باید جامعه محور و در یک چهارچوب و یا الگویی باشد، اظهار کرد: اغلب بوم گردی ها در گوشه یا خارج از محل استقرار عشایر است باید به نحوی برنامه ریزی شود تا سود گردشگری بیشتر شامل عشایر شود.

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: به منظور کاهش خسارت ناشی از خشکسالی به عشایر تدابیر زیادی از سوی این سازمان اندیشیده شده است  و از جمله می توان به خرید تضمینی دام عشایر اشاره کرد که در استان فارس علاوه بر هزینه پرداخت دام  965 هزار تن  نهاده های دامی در اختیار عشایر قرار گرفته است.

میزبان با بیان اینکه برنامه دوم صادرات دام زنده عشایر به کمک اتحادیه مرکزی و اتحادیه عشایر در سطح استان فارس است، بیان کرد: هر کیلو دام عشایر را به قیمت 62 هزار تومان  برای صادرات در نظر گرفته است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید