Iranian Agriculture News Agency

رشیدی خبر داد:

کشت چغندر علوفه ای برای اولین بار در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به ضرورت ترویج کشت های علوفه ای در فصول مختلف برای تامین نیاز دام ها، گفت: برای اولین بار 5 هزار متر مربع از اراضی این شهرستان به کاشت آزمایشی چغندر علوفه‎‌ای پاییزه اختصاص یافته است.

کشت چغندر علوفه ای برای اولین بار در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با تاکید بر اینکه مزرعه مذکور با هدف آشنایی کشاورزان و دامداران با کشت چغندر علوفه‎‌ای پاییزه اجرا شده است، تصریح کرد: مزرعه آزمایشی این محصول علوفه ای در منطقه نیروگاه شهرستان کازرون واقع است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عملیات کاشت مزرعه چغندر علوفه ای در ابتدای آذر ماه صورت گرفته است، اظهار کرد: پیش بینی می شود این مزرعه در اوایل خرداد ماه سال آینده به مرحله برداشت رسیده و عملکرد قریب به صد تنی داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه تحمل به شوری و کم آبی، داشتن قسمت‌های هوایی برگی مناسب، کیفیت بالای غده‌های چغندر و ارزش غذایی با کیفیت از مزیت های چغندر علوفه ای نسبت به دیگر گیاهان علوفه ای است، ابراز کرد: این محصول می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دام های منطقه باشد.

به گفته وی؛ محصول چغندر علوفه ای به صورت تازه توسط دام امکان مصرف را دارد و به دلیل غنی بودن از مواد مغذی بسیار ارزشمند است؛ این محصول قابلیت سیلو شدن توام با ذرت علوفه ای را با نسبت های توصیه شده دارد تا در زمان نیاز به مصرف دام ها برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه میزان عیار قند چغندرعلوفه‌ای حدود 13 است و با مصرف آن مشکلی برای دام پیش نمی‌آید، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم بستر توسعه کشت این محصول را در سال های آتی فراهم و بخشی از علوفه ی مورد نیازمان را تامین کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید