Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی بالغ بر 3000 تن سیب در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از پایان خرید تضمینی سیب درختی در نیمه اول آبان ماه خبر داد و گفت: بالغ بر 3115 تن سیب درجه سه یا صنعتی از باغداران این شهرستان خریداری و روانه تنها کارخانه کنسانتره استان فارس شد.

خرید تضمینی بالغ بر 3000 تن سیب در سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری با بیان اینکه سیب صنعتی با قیمت هر کیلوگرم 14 هزار و 608 ریال خریداری شد، اظهار کرد: خرید از بیست و چهارم مهرماه تا دهم آبان ماه، با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان انجام شد.

به گفته وی، مراکز خرید تعاون روستایی همایجان با میزان خرید 1338 تن، اردکان با میزان خرید 1208 تن و کمهر با میزان خرید 569.5 تن در این عملیات مشارکت فعال و مؤثرداشته اند.

نصیری با تأکید بر اینکه 73 درصد از مجموع خرید تضمینی استان فارس، در شهرستان سپیدان خریداری شده است، بیان کرد: پس از ابلاغ خرید تضمینی این طرح با استقبال خوب باغداران مواجه شد.

وی ابراز کرد: فرآیند خرید تضمینی سیب صنعتی به صورت مجدانه توسط سازمان تعاون روستایی به عنوان نماینده دولت و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان ناظر، مورد رصد و نظارت قرار گرفت. 

نصیری بیان کرد: به منظور بهبود اجرای فرآیند خرید تضمینی و تسهیل و تسریع در صدور مجوز مربوطه، پیگیری های مستمر در خصوص بارگیری و تأمین وسایل نقلیه انجام و بدین منظور برای حمل و نقل سیب صنعتی و بارگیری به سمت کارخانه فرآوری، کامیون های سپاه فجر استان و کامیون های موجود در شهرستان به کار گرفته شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید