Iranian Agriculture News Agency

برداشت لوبیا در قیروکارزین به پایان رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از اتمام برداشت لوبیای چشم بلبلی از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: بالغ بر هزار تن محصول از مزارع برداشت و آماده عرضه به بازار شد.

برداشت لوبیا در قیروکارزین به پایان رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به اینکه کار برداشت لوبیا چشم بلبلی در این شهرستان از اواخر مهرماه  تا پایان آبان ماه انجام شد، تصریح کرد: امسال قریب به 850 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت لوبیا چشم بلبلی اختصاص داشت.

او با بیان اینکه کار برداشت لوبیا در سه مرحله برش شبانه گیاه، استحصال دانه با استفاده از کمباین و در انتها بوجاری و کیسه گیری محصول در یک بازه زمانی چند روزه انجام می شود، اظهار کرد: قریب به 30هزار  نفر روز نیروی کارگری در برداشت و جمع آوری این محصول اشتغال داشته اند.

همتی ابراز کرد: شهرستان قیروکارزین در تولید لوبیا چشم بلبلی از جمله شهرستان های مطرح است و رتبه نخست  تولید این محصول را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه لوبیا از جمله محصولاتی است که به عنوان کشت دوم و جایگزین محصولات پر آب بر کاشت می شود، اظهار کرد: این زراعت تابستانه که طول دوره رشدی کوتاهی دارد، محصول آن در قیروکارزین از کیفیت ممتازی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید