Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۲۶۰۰ نخل آلوده به سر خرطومی خرما ‌در فارس تیمار شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای ورود سوسک سرخرطومی حنایی خرما به این استان تا پایان مهرماه سال جاری 2885 نخل آلوده به این آفت خطرناک شناسایی شده است.

بیش از ۲۶۰۰ نخل آلوده به سر خرطومی خرما ‌در فارس تیمار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید دبیری با بیان اینکه آفت قرنطیه ای مذکور از اردیبهشت ماه سال 1396 در این استان شناسایی شده است، تصریح کرد: از تعداد مذکور،  2616 اصله نخل پس از تیمار، درمان و متاسفانه 269 اصله امحا شد.

وی با بیان اینکه شهرستان جهرم نیز در شهریور ماه سال جاری  در لیست شهرستان های آلوده به آفت قرنطینه ای و خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی قرار گرفته است، ابراز کرد: تاکنون شهرستان های جنوبی استان فارس از جمله گراش، اوز، خنج، قیرو کارزین و لامرد به سوسک سرخرطومی حنایی خرما آلوده هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های پیشگیری از گسترش آفت مذکور  به مناطق سالم، عدم نقل و انتقال پاجوش خرما در سطح مناطق آلوده است، افزود: پست قرنطیه در برخی از شهرستان ها ایجاد شده و در سایر شهرستان های آلوده نیز در دست اقدام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه این سازمان با هماهنگی دستگاه های قضائی و انتظامی نسبت به برخورد قانونی با متخلفین اقدام می نماید، ابراز کرد: امید است باغداران محترم با مشورت کارشناسان قبل از هر گونه جابجایی پاجوش از سلامت باغ های محل تامین پاجوش اطمینان حاصل کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید