Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل عشایر فارس خبر داد:

تامین بیش از 50 هزار تن نهاده دامی برای عشایر فارس

مدیر کل امور عشایر استان فارس از تامین و توزیع 53 هزار تن انواع نهاده های دامی در بین دامداران عشایری مناطق مختلف استان فارس خبر داد.

تامین بیش از 50 هزار تن نهاده دامی برای عشایر فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح الله بهرامی با تاکید بر اینکه تهیه نهاده های دامی  به منظور تولید محصولات پروتئینی با کمیت و کیفیت مطلوب یکی از نیازهای اساسی دامداران عشایری این استان است، گفت: نهاده های اساسی تامین شده شامل سبوس، سویا و جو است که از اقلام کنسانتره ای و پر هزینه جیره غذایی دام به شمار می آید.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقلام موصوف توسط اتحادیه های عشایری خرید، حمل و بین عشایر توزیع می شود، تصریح کرد: تاکنون روند تامین و توزیع نهاده های مورد نیاز عشایر نسبت به سنوات گذشته روند افزایشی داشته است.

بهرامی با اذعان به اینکه خشکسالی جاری در استان فارس بی سابقه است و مراتع به شدت فقیر هستند، اظهار کرد: عشایر فارس امسال برای تعلیف دام های خود قریب به 70 درصد وابستگی به علوفه دستی دارند و این موضوع هزینه های گزافی به این دسته از تولید کنندگان تحمیل کرده است.

به گفته او؛ به منظور تامین نیاز عشایر و با توجه به فعالیت تولیدی کارخانه خوراک دام قشلاق فیروزآباد و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با مشارکت مجموعه تشکل های عشایری فارس روند تامین و توزیع نهاده ها  ادامه می یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید