Iranian Agriculture News Agency

کشت پاییزه در بیضا آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز کاشت محصولات شتوی در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان آذر ماه 24 هزار و 151 هکتار از اراضی به این دسته از زراعت ها اختصاص یابد.

کشت پاییزه در بیضا آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان با بیان اینکه تا کنون کار کاشت در800 هکتار از اراضی شهرستان بیضا انجام شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود از سطوح مذکور 11هزار و 770 هکتار به کشت گندم، 12 هزار و 374 هکتار به جو و هفت هکتار به دانه روغنی کلزا تخصیص داده شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه کشت های مکانیزه از جمله برنامه های جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره وری در مزارع تولیدی است، اظهار کرد: 26 دستگاه کارنده مکانیزه در اراضی شهرستان بیضا مشغول به کار است که پنج دستگاه از آن به ادوات کاشت بر روی پشته های بلند اختصاص دارد.

امیریان استفاده از بذور گواهی شده در تولید محصولات زراعی را اقدامی مهم برای افزایش بهره وری و تولید ارزیابی کرد و افزود: به همین منظور تا کنون 350 تن بذر گواهی شده گندم از ارقام سیروان، ترابی، طلایی و چمران2 تامین  شده و در حال توزیع است.

او استفاده اصولی از کود های شیمیایی برای تغذیه گیاهان زراعی را امری گریز ناپذیر دانست و ابراز کرد: با برنامه ریزی های انجام شده برای تامین کودهای پایه مورد نیاز کشاورزان، 938 تن اوره، 848 تن فسفات و 423 تن پتاس تا پایان آذرماه تحویل کشاورزان شهرستان بیضا می شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید