Iranian Agriculture News Agency

برداشت زعفران از مزارع مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: از اوایل آبان ماه عملیات برداشت زعفران در سطح 43 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

برداشت زعفران از مزارع مرودشت آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی با بیان اینکه کار برداشت زعفران در مرودشت تا اوایل آذر ماه آتی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پیش بینی می شود بالغ بر 150 کیلوگرم محصول عاید زعفران کاران این شهرستان شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت زعفران در یک دوره زمانی 20 تا 25 روزه انجام می شود، اظهار کرد: برداشت یدی زعفران در شهرستان مرودشت بستر اشتغال 17 هزار "نفر روز" را فراهم کرده است.

به گفته همتی؛ عملکرد مناسب مزارع زعفران، کشت با توصیه های فنی و زیر نظر کارشناسان، آب و هوای مناسب شهرستان مرودشت و حمایت های بخش دولتی از جمله ارائه تسهیلات کم بهره، توسعه زراعت زعفران در این شهرستان را در پی داشته است.

او با اشاره به اینکه زعفران تولید شده در مرودشت به لحاظ شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی برخوردار است، افزود: بخشی از محصول تولیدی به صورت بسته بندی شده و با برند و بخشی نیز بدون بسته بندی به استان های خراسان و تهران ارسال و به فروش می رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید