Iranian Agriculture News Agency

کشت گندم در فیروزآباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: کشت محصول راهبردی گندم در هشت هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان از اوایل آبان ماه آغاز شده است.

کشت گندم در فیروزآباد آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه رعایت تاریخ کاشت مناسب در رشد و تولید بهینه گیاهان زراعی بسیار مهم است، تصریح کرد: کاشت گندم در شهرستان فیروزآباد تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته او؛ افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و عملکرد مطلوب از نتایج رعایت تاریخ کاشت مناسب است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته نهاده های مورد نیاز شامل بذور گواهی شده، کود و سم برای کاشت تامین شده است، اظهار کرد: بذور گندم ارقام سیروان، چمران 2، تیرگان، برات، ترابی و هانا آماده توزیع هست.

به گفته وی؛ بذر های گواهی شده با پتانسیل عملکرد بالا در تولید مطلوب اثر گذار است؛ گندمکاران برای تولید بهتر محصول باید تناوب زراعی، عمق کاشت مناسب، تراکم بذور، آبیاری به موقع و استفاده از ادوات کشت مکانیزه را مد نظر داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد افزود: کشاورزان با توجه به احتمال وقوع مخاطرات طبیعی و تحت تاثیر قرار گرفتن محصولات نسبت به بیمه محصولات زراعی پاییزه اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید