Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی خبر داد:

آغاز کشت دانه روغنی کلزا در خنج

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: کار کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان از اوایل آبان ماه آغاز و تا کنون در سطح 12 هکتار انجام شده است.

آغاز کشت دانه روغنی کلزا در خنج

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور با اشاره به اینکه حداکثر تا آخر آبان ماه فرصت برای کشت محصول راهبردی کلزا در این شهرستان است، تصریح کرد: پیش بینی می شود قریب به 100 هکتار به کاشت این محصول راهبردی اختصاص یابد.

به گفته وی؛ سطح تعهد ابلاغی برای زراعت کلزا از سوی سازمان متبوع در شهرستان خنج 200 هکتار است که برای تحقق آن اقدامات و برنامه های ترویجی و آموزشی از طرف مراکز جهاد کشاورزی و مدیران پهنه در دست انجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشت کلزا به صورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه های کود کار بذر کار صورت می گیرد، اظهار کرد: کشت مکانیزه موجب کاهش میزان مصرف بذور تا 6 کیلوگرم و باعث جلوگیری از افزایش تراکم بوته در مزرعه و بهبود مسائل مدیریتی و افزایش تولید می شود.

وی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا نقش مهمی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، تغییر الگوی کشت و ایجاد اشتغال دارد، ابراز کرد: کشت این گیاه از لحاظ فنی در چرخه تناوب زراعی تاثیر بسزایی بر تولید مزارع گندم در کشت بعدی دارد.

او تاکید کرد: تهیه بستر مناسب، میزان بهینه بذر مصرفی و توجه به عمق کاشت از عوامل تاثیر گذار بر کشت دانه روغنی کلزا است که باید کشاورزان به آن توجه کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید