Iranian Agriculture News Agency

از مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس؛

طرح های آبخیزداری قیروکارزین ردیف اعتباری گرفت

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی و باغداری شهرستان قیروکارزین گفت: به دنبال سفر رئیس جمهور محترم و هیات دولت به استان فارس طرح های آبخیزداری این شهرستان ردیف اعتباری 300 میلیارد ریالی گرفته است.

طرح های آبخیزداری قیروکارزین ردیف اعتباری گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبد الرضا نعمتی با اشاره به اینکه این شرکت به نمایندگی از ذی نفعان پیگیر اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان قیروکارزین بوده است، تصریح کرد: تخصیص ردیف اعتباری به طرح های آبخیزداری این شهرستان با همکاری و مساعدت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و عنایت دولت سیزدهم محقق شده است.

نائب رئیس اتحادیه تعاونی های باغداران استان فارس با بیان اینکه قبول این خواسته کشاورزان و باغداران شهرستان قیروکارزین در دولت قوی مردمی، علاوه بر خرسندی بهره برداران در رونق دوباره کشاورزی در این شهرستان تاثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: طرح های منتخب شامل آبخیزداری های "سم دلدل"، "تنگ سرآسیاب"، "دره آغا رحیمی" و "تنگ خرزهره" است.

نعمتی با اشاره به اینکه کار های مطالعاتی طرح های مذکور انجام و یا در دست انجام است، ابراز کرد: نمایندگان کشاورزان قیروکارزین در جلسات متعدد با عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر ضرورت و نیاز اجرای این طرح ها تاکید کرده اند که خوشبختانه این رایزنی ها با نگاه انقلابی و جهادی مسئولین پذیرفته شد.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی و باغداری شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه اجرای طرح آبخیزداری از ایجاد رواناب های مخرب می تواند جلوگیری و فرسایش خاک را کند نماید، اظهار کرد: امیدواریم اجرای چهار طرح فوق بتواند تا حدودی پایداری تولید در دشت قیر را تامین و از لطمات خشکسالی بکاهد.

به گفته وی؛ در سال های گذشته اجرای طرح های آبخیزداری در مناطق مختلف شهرستان قیروکارزین توانسته ضمن مهار قسمت قابل توجه ای از سیلاب های فصلی بر تغذیه سفره های آب زیر زمینی اثرات مثبت بگذارد و ضمن رفع موانع تولید بر رونق کشاورزی آن منطقه بیافزاید.

او بیان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مذکور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال جاری و سال 1401 این طرح ها به ثمر بنشیند و مرحمی بر تن خشک و تف دیده اراضی دشت قیر باشد.

شهرستان قیروکارزین با قریب به 3300 کیلومتر مربع وسعت در جنوب غربی شیراز و در فاصله 175 کیلومتری آن واقع است و به عنوان بزرگ ترین تولید کننده لیموشیرین و لیموترش و یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان خرما در کشور به شمار می آید؛ در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی دیگر حائز رتبه و جایگاه ملی و استانی است. این قطب کشاورزی کشور سال هاست که با خشکسالی و کمبود منابع آبی گریبانگیر بوده و تولید در این منطقه مورد تهدید است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید