Iranian Agriculture News Agency

مهمترین ماموریت نظام مهندسی کشاورزی اشاعه دانش در بخش کشاورزی است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین ماموریت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اشاعه دانش در بخش کشاورزی و ارتباط بین علم و اجرا است.

مهمترین ماموریت نظام مهندسی کشاورزی اشاعه دانش در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد جواد عسکری در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین الملی خرما در شیراز و حضور در غرفه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، تصریح کرد: شرایط اقلیمی این استان زمینه کشت و پرورش انواع درخت خرما و در نتیجه ایجاد اشتغال و ارز آوری را به وجود آورده است.

وی با اشاره به تنوع بالای محصولات کشاورزی ایران به موضوع صادرات محصولات کشاورزی نیز پرداخت و بیان کرد: تقریبا بالغ بر ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی در کشور های اطراف به محصولات بخش کشاورزی کشور ما راغب هستند و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با ورود به موضوع برگزاری نمایشگاه های کشاورزی می تواند در این خصوص ایفای نقش نماید.

عسکری با اشاره به طرحی که این روزها در قالب "طرح امنیت غذایی یا طرح مانع زدایی" در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، ابراز کرد: بر اساس این طرح در تلاش هستیم تا با توجه به ماموریت مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اشاعه دانش؛ اختیارات گسترده تر به این سازمان واگذار شود تا حلقه های مفقوده به واسه این نهاد بی رنگ شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اصلاح طرح امنیت غذایی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی می تواند در زمینه کشت های فرا سرزمینی نیز ورود و کارشناسان خبره مختلف بخش کشاورزی خود را به کشورهای مختلف از جمله کشورهای های همسایه اعزام کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تصویب این طرح و استفاده از ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به منظور حفاظت از آب و خاک سرزمین ایران است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید