Iranian Agriculture News Agency

کاشت کلزا در فسا تا اواخر آبان ماه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در زمین های این شهرستان خبر داد و گفت: کاشت این محصول از اواخر مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

کاشت کلزا در فسا تا اواخر آبان ماه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 500 هکتار از اراضی شهرستان فسا به کاشت محصول راهبردی کلزا اختصاص یابد.

این مقام مسئول ابراز کرد: بنا به ارزیابی ها سه هزار کیلوگرم بذر کلزا از رقم هایولا 50 به منظور کشت این محصول در شهرستان فسا مورد نیاز است که این نهاده تامین و در اختیار متقاضیان کشت قرار داده می شود.

او با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جدید 15 هزار تومان تعیین شده است، افزود: امیدواریم با افزایش قیمت خرید دانه روغنی کلزا رغبت کشاورزان به کشت این محصول افزایش یابد.

وی اظهار کرد: کشت محصول کلزا در این شهرستان 100درصد به صورت مکانیزه و با استفاده از 60 دستگاه ریزدانه کار انجام می شود.

انصاری بیان کرد: کلزا کاران برای افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان، اصول علمی را در کاشت، داشت و برداشت کلزا به کار گیرند.

وی تاکید کرد: کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید