Iranian Agriculture News Agency

آغاز توزیع نهاده های کشت گندم در داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: با توجه به آغاز فصل کشت گندم در این شهرستان بر اساس سهمیه ابلاغی 2510 تن انواع بذر گندم گواهی شده و 3539 تن کود شیمیایی با قیمت مصوب دولتی بین کشاورزان این شهرستان توزیع می شود.

آغاز توزیع نهاده های کشت گندم در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمدرضا صالحی تصریح کرد: سیروان، سارنگ، برات، تیرگان، مهرگان، خلیل، ترابی و چمران ۲ از جمله ارقام بذور گواهی شده گندم آماده توزیع در شهرستان داراب است.

وی با بیان اینکه مقاومت به بیماری ها، تنش های محیطی و ورس از مهم ترین مزایای ارقام مذکور بذور گندم است، اظهار کرد: این بذور توسط شرکت تعاونی پنبه کاران، اتحادیه تعاونی روستایی، شرکت دشت استخر و شرکت کاوش جویان بین کشاورزان توزیع می‌شود.

او به توزیع کود های شیمیایی یارانه دار برای کشت شتوی در سال جاری نیز پرداخت و افزود: در سال زراعی جاری  1609 تن کود اوره، 1287 تن کود فسفات و 643 تن کود پتاس توسط عاملین توزیع نهاده های کشاورزی خصوصی شهرستان، بین  کشاورزان توزیع می گردد.

صالحی ابراز کرد: به کشاورزانی که از بذور خود مصرفی استفاده می‌کنند توصیه می کنیم به منظور کاهش علف های هرز و پیشگیری از بیماری های قارچی، نسبت به بوجاری و ضدعفونی بذور با سموم قارچ کش مناسب اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب به کشاورزان توصیه کرد به منظور  تهیه بذور باکیفیت مناسب حواله بذر گندم مورد نیاز خود را از مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود دریافت نمایند و از خرید و تهیه بذر از مجاری غیر قانونی خودداری کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید