Iranian Agriculture News Agency

چغندرقند اقلید روانه کارخانه ها شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: کار برداشت چغندر قند بهاره از 2400 هکتار مزارع این شهرستان آغاز و کار تحویل آن به کارخانه های قند مختلف شروع شده است.

چغندرقند اقلید روانه کارخانه ها شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید علی آقا میر طالبی با اشاره به اینکه عملیات برداشت چغندر قند از اواسط مهر ماه گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: بر آوردمان این است که بالغ بر صد هزار تن از این محصول در مزارع شهرستان اقلید تولید می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در توسعه کشت قراردادی، کشت چغندر قند کاملا قراردادی انجام و محصول تولیدی به کارخانه های طرف قرارداد عرضه می شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به شروع برداشت چغندر قند، چهار کارخانه قند استان فارس و استان های همجوار فعالیت خود را شروع و نسبت به تحویل محصول کشاورزان اقدام می کنند.  به گفته میر طالبی؛ کارشناسان ناظر عیارسنجی در کارخانه های قند به عنوان نماینده جهاد کشاورزی مستقر شده اند تا بر روند صحیح عیارسنجی نظارت کنند.

او با اشاره به اهمیت کشت قراردادی افزود: در این نوع کشت در ابتدای فصل کاشت نماینده کارخانجات تولیدی با کشاورزان قرارداد منعقد و بخشی از هزینه های کشت و نهاده ها را پرداخت و با آغاز فصل برداشت، محصول را تضمینی خریداری می کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید