Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در فسا؛

شهرستان فسا از قطب های دامپروری کشور است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهرستان فسا دارای بیش از 800 هزار راس دام سبک و سنگین است، گفت: این شهرستان قطب دامپروری استان فارس و کشور است از این رو در کنار فعالیت‌های صنعتی که وجود دارد، سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری این شهرستان حائز اهمیت است.

شهرستان فسا از قطب های دامپروری کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید جواد ساداتی نژاد در آخرین مرحله از سفر خود به استان فارس وارد شهرستان فسا شد و پس از بازدید از چند طرح کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: این شهرستان قابلیت های صادراتی بالایی در زیر بخش دام دارد.

مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مطالبه دامداران برای تسهیل صادرات دام اظهار کرد: با تصمیمی که در خصوص صادرات دام به صورت محدود گرفته شده امیدواریم کار گشایی در این زمینه انجام گیرد.

به گفته وی؛ با توجه به مقبولیت دام ایرانی در بازار کشور های همسایه، تصمیمات اخیر فرصت مناسبی است تا از قاچاق دام جلوگیری و نیز قدری منافع و خواسته های دامداران تامین شود.

ساداتی نژاد به کار بسیار خوبی که در حوزه گلخانه ها در شهرستان فسا اجرا شده است، نیز اشاره داشت و اظهار کرد: مجتمع گلخانه ای غیاث آباد یک مجموعه چند منظوره از گلخانه، سردخانه و درجه بندی محصولات است که عملیات احداث و تکمیل آن در حال اجرا است.

او مسائل حوزه اعطای تسهیلات به مجریان و واگذاری اراضی طرح گلخانه غیاث آباد را با توجه به توانمندی ها و اهلیتی که وجود دارد، در دستور پیگیری خود قرار داد.

وی بر ضرورت توسعه نخلستان ها و کاشت نخیلات به خصوص نخیلات ارقام تجاری به عنوان یکی از محورهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی در استان فارس و دیگر استان های خرما خیز اشاره کرد و افزود: احداث نخلستان صد هکتاری از نخیلات ارقام تجاری توسط شرکت قند مینوی فسا یک کار ترویجی و الگوسازی برای توسعه کاشت ارقام اقتصادی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حمایت های لازم در حوزه تسهیلات و حوزه صدور مجوز ها توسط وزارت متبوع او انجام می شود، ابراز کرد: فعالیت های تجاری و اقتصادی در حوزه کشاورزی با قوت و قدرت پیگیری خواهد شد؛ یک خط اعتباری صنایع تبدیلی و گلخانه ای برای استان فارس در این سفر دیده ایم که سرمایه گذاران عزیز می توانند از آن بهره مند شود.

ساداتی نژاد گفت: بر اساس بازدیدی که ریاست جمهوری در این سفر از یکی از روستاها و مسائل دامداران داشتند، با برنامه ریزی که انجام شده، از هفته آینده یک تخصیص مناسبی را به دامداران کشور انجام خواهیم داد؛ امیدوارم دستاورد مطلوبی برای جامعه عشایری و روستایی باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید