Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان فارس:

۱۲ درصد از امنیت غذایی کشور در اختیار استان فارس است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس جایگاه خیلی خوبی در کشور دارد به نحوی که ۱۲ درصد از امنیت غذایی کشور در اختیار این استان است و قطب باغبانی کشور به شمار می آید.

۱۲ درصد از امنیت غذایی کشور در اختیار استان فارس است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای سفر دو روزه خود به استان فارس در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی مسائل، مشکلات و ظرفیت هایی وجود دارد، تصریح کرد: این شرایط را بررسی می کنیم و با استفاده از ظرفیت نمایندگان خوب و اثر گذاری که در این استان هستند، تلاش می کنیم آن را برطرف کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سعی مان بر این است که برخی از مسائل استان فارس را در سال جاری و مابقی را در سال 1401 رفع کنیم، ابراز امیدواری کرد: برای این کار دولت و مجلس شرایط اعتباراتی مطلوبی برایمان فراهم آورند.

وی به موضوع باغ های دیم نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه جای کار زیادی در استان فارس وجود دارد؛ به طور کلی در حوزه باغبانی این استان ظرفیت خوبی دارد.

ساداتی نژاد به موضوع گلخانه ها نیز گریزی زد و تاکید کرد: با توجه به شناختی که از استان فارس وجود دارد به نظر می رسد به دلیل مشکلات کم آبی باید کار بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان این که استان فارس در حوزه آبخیزداری در کشور صاحب نام است، اضافه کرد: وجود این ظرفیت نشان می دهد باید این موضوع را بیشتر مد نظر داشت، خصوصا تقویت منابع آب زیرزمینی را در دستور کار بگذاریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید