Iranian Agriculture News Agency

در یک نشست خبری مطرح شد:

تخصیص 40 میلیارد ریال برای حمایت از عشایر

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: 40 میلیارد ریال از محل ماده ۱۰و۱۲ به منظور کمک به کاهش اثرات خشکسالی برای عشایر این استان در نظر گرفته شده است.

تخصیص 40 میلیارد ریال برای حمایت از عشایر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح الله بهرامی به مناسبت روز روستا و عشایر در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و تصریح کرد: بهره برداری از طرح کرانی در شهرستان خنج، شامل حفر و تجهیز چاه و ایجاد خط انتقال و مخزن ذخیره آب با اعتبار 20 میلیارد ریال آغاز شد.

این مقام مسئول یاد آور شد: 218 میلیارد ریال تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز برای عشایر در نظر گرفته شده که تاکنون 140 میلیارد ریال آن جذب شده و مابقی در حال جذب است.

وی بیان کرد: خرید دام عشایر در اولویت ها قرار گرفت و هشت هزار راس دام توسط اداره کل پشتیبانی امور دام از آنان خریداری شده است.

بهرامی افزود:  با همکاری صندوق بیمه روستائیان و عشایر، بیش از ده هزار و 500 سرپرست خانوار عشایری را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم تا از مزایای مستمری بگیری و بازنشستگی هم بهره مند شوند.

او با اشاره به اینکه توزیع علوفه بر مبنای پلاک کوبی دام است، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از دو میلیون و 500 راس دام از مجموع سه میلیون و یکصد راس دام که در اختیار عشایر است، پلاک کوبی شدند که میزان 80 درصد دام عشایر فارس است.

مدیر کل امور عشایر فارس اذعان کرد: تاکنون ۶۵ درصد عشایر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای کرونا واکسینه شده اند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم ما آموزش و تربیت بهداشت یار دام عشایر است که با همکاری اداره کل امور عشایر، اداره کل دامپزشکی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در علی آباد کمین شهرستان پاسارگاد در حال برگزاری است.

به گفته بهرامی؛ در برنامه آموزشی مذکور تعدادی از فرزندان عشایر را به عنوان بهداشت یار تربیت می کنیم تا مشکلات این حوزه تا حدودی رفع شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید