Iranian Agriculture News Agency

تولید 400 تن زیتون در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت زیتون از سطح 150 هکتار باغ این شهرستان رو به اتمام است که برآورد می شود تا پایان 400 تن محصول به بازار عرضه شود.

تولید 400 تن زیتون در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی تصریح کرد: کار برداشت زیتون در شهرستان مرودشت از اواسط شهریور با برداشت ارقام کنسروی آغاز شد و تا اواخر مهر ماه با برداشت ارقام روغنی به پایان می رسد.

 او بیان کرد: با توجه به صرفه اقتصادی روغن گیری، کشاورزان هر ساله  حدود 30 تا 40 درصد زیتون تولیدی خود را به تهیه روغن اختصاص می دهند و مابقی به صورت کنسروی برداشت می شود.

همتی با بیان اینکه طرح افزایش عملکرد باغ ها با اجرای عملیات هرس، پیوند و تغذیه از سال 1397 در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در این طرح به منظور افزایش عملکرد و بهبود وضعیت، ارقام نامناسب فعلی با رقم "زرد زیتون" که مناسب اقلیم مرودشت است به صورت گسترده اصلاح می شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: افزایش دانش و مهارت باغداران به دنبال فعالیت های ترویجی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، نقش مهمی در افزایش متوسط عملکرد باغ های زیتون شهرستان مرودشت داشته است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان طرح های اصلاح و احیا مورد حمایت های دولتی قرار می گیرند، اذعان کرد: به منظور افزایش عملکرد و جایگزینی ارقام سازگار با اقلیم شهرستان مرودشت، به متقاضیان یارانه نهال پرداخت می شود.

 همتی یادآور شد: ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی، کنسواریا و فیشومی از مهمترین ارقام زیتون موجود در شهرستان مرودشت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید