Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آباده:

3800 تن تخم کدو در آباده تولید می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت تخم کدو آجیلی در این شهرستان حدود 3826 تن محصول تولید و برداشت شود.

3800 تن تخم کدو در آباده تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی امینی با اشاره به سطح 3189 هکتاری مزارع زیر کشت کدو آجیلی در شهرستان آباده تصریح کرد: با توجه به متوسط عملکرد 800 کیلوگرمی تخم کدو در کشور، این شهرستان عملکرد بالاتری از میانگین کشور دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برداشت کدو آجیلی در دشت کلوان شهرستان آباده از اواسط مهر ماه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه نیز ادامه دارد، اظهار کرد: دشت کلوان منطقه مساعدی برای کشت این محصول به شمار می آید.

به گفته وی؛ با توجه به خشکسالی های اخیر و کم آبی، زراعت کدو آجیلی گزینه جایگزین مناسبی برای گیاهان پر آب بر در اراضی زراعی شهرستان آباده به شمار می آید.

امینی؛ کاهش مصرف آب کشاورزی، عملکرد بالا، مکانیزه بودن عملیات کاشت و برداشت، درآمد زایی و سود دهی مطلوب را از عوامل توسعه کشت کدوی آجیلی در شهرستان آباده دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده ابراز کرد: عدم وجود بذور ارقام اصلاح شده از کدوی آجیلی و نبود کارگاه ها و کارخانه‌های فرآوری و بسته ‌بندی این محصول، از جمله عوامل محدود کننده توسعه کشت آتی هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید