Iranian Agriculture News Agency

سیب اقلید زینت بخش بازار کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به برداشت سیب از باغ های این شهرستان گفت: پیش بینی می شود امسال صد هزار تن سیب از شهرستان اقلید روانه بازارهای مصرف شود.

سیب اقلید زینت بخش بازار کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید علی آقا میرطالبی با بیان اینکه در شهرستان اقلید بیش از پنج هزار هکتار باغ سیب وجود دارد، تصریح کرد: به طور متوسط ۱۸ تن محصول از هر هکتار برداشت می شود که با توجه به شرایط مناسب جغرافیایی این میزان بالاتر از متوسط تولید کشور است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بالغ بر 40 درصد سیب درختی استان فارس در شهرستان اقلید تولید می شود که تنها 10 درصد برای مصرف تازه خوری وارد بازار شده و مابقی در سردخانه های موجود در سطح استان و استان های همجوار انبار و نگهداری می شود.

به گفته وی؛ ارقام عمده برداشتی شامل سیب قرمز و سیب زرد است که با شیوه صحیح مدیریتی باغداران خصوصا هرس به موقع، تغذیه مناسب، سمپاشی های اصولی و استفاده از روش های کنترل بیولوژیکی آفات از عملکرد و کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

او بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه ای در شهرستان اقلید تاکید کرد و افزود: از سرمایه گذاران این حوزه می خواهیم تا با ورود به این عرصه علاوه بر افزایش ارزش افزوده محصولات به کاهش ضایعات محصولات باغی و اقتصاد باغداران منطقه کمک نمایند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید