Iranian Agriculture News Agency

برداشت مزارع چغندر قند مرودشت ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از استمرار خوب برداشت محصول از 1820هکتار مزارع زیر کشت چغندر قند این شهرستان خبر داد.

برداشت مزارع چغندر قند مرودشت ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی گفت: برداشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت از اوایل مهر آغاز شده است و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

به گفته همتی؛ با احتساب میانگین عملکرد حدود 65 تن در هر هکتار، پیش بینی می شود بالغ بر 118هزار تن چغندر قند تولید و به کارخانه های قند تحویل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 63 هزار تن محصول به کارخانه قند مرودشت تحویل شده است، افزود: درصد کمی از محصول چغندر قند شهرستان مرودشت به کارخانه قند کوار ارسال می شود.

او بیان کرد: استفاده از بذور اصلاح شده با عملکرد بالا و عملیات  کشت تمام مکانیزه، امکان برداشت به صورت مکانیزه را نیز فراهم کرده است.

وی؛ آسان شدن عملیات برداشت مانند افزایش سرعت عمل، سهولت در بارگیری محصول، کاهش هزینه تولید و فراهم شدن زمان مناسب و به موقع برای کشت های پائیزه مثل گندم و جو را از مهمترین مزایای برداشت مکانیزه چغندر قند عنوان کرد.

همتی با تاکید بر اینکه کشت چغندر قند موجب اصلاح ساختار خاک، افزایش مواد آلی، کنترل بیماری ها و علف های هرز  می شود، تصریح کرد: کاشت این محصول با توجه به حمایت های صورت گرفته  و سوددهی بالا، باعث اشتغالزایی می شود به گونه ای که هر هکتار چغندرقند به طور متوسط برای دو تا سه نفر اشتغال ایجاد می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید