Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

رفع موانع تولید؛ مهمترین فاکتور در توسعه گلخانه ها

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: رفع موانع تولید، مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار از جمله فاکتورهای مهم به منظور توسعه گلخانه ها است.

رفع موانع تولید؛ مهمترین فاکتور در توسعه گلخانه ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی برومندی در حاشیه سفر به این استان و بازدید از بخش کشاورزی شهرستان آباده تصریح کرد: ضروری است مطالعات دقیق و تحقیق میدانی در این زمینه انجام شود و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در سال ۱۴۰۴ در سراسر کشور ۴۸ هزار هکتار گلخانه داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان آباده پتانسیل خوبی برای توسعه کشت های گلخانه ای دارد، اظهار کرد: ظرفیت های بخش کشاورزی این شهرستان به عنوان یک مزیت در کنار مخاطرات اقلیمی به عنوان یک عامل محدود کننده، اهمیت توسعه گلخانه ها را در این شهرستان نمایان می سازد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه توسعه باغ ها و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار، سیاست وزارت جهاد کشاورزی دراین دوره است، افزود: شهرستان آباده در این زمینه نیز از ظرفیت های خوبی برخوردار است.

برومندی با تاکید بر نقش آموزش در توسعه کشاورزی، ایجاد ده باغی، باغ سازگار و تعامل کارشناسان با بهره برداران بخش کشاورزی را ضروری دانست.

برومندی در سفر یک روزه به شهرستان آباده  از طرح های گلخانه ای خضراء و صهبا زاده و طرح 405  هکتاری آبیاری نوین و باغ پسته ۷۰ هکتاری  بازدید کرد.

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، زین العابدین نیک مرام فرماندار آباده، مجید رضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان فارس و مهدی امینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی را در این بازدید ها همراهی می کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید