Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور:

کشاورزی فارس؛ آماده حرکت الگویی به سمت تحقق فرامین رهبری

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: استان فارس در بسیاری از زمینه های کشاورزی پیشتاز بوده و با وجود قدرت علمی در این استان، بستر حرکت الگویی به سمت تحقق فرامین مقام معظم رهبری در آن فراهم است.

کشاورزی فارس؛ آماده حرکت الگویی به سمت تحقق فرامین رهبری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد رضا جهانسوز در آئین آغازین "رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک های دامپزشکی" که مزین به نام "شهید خلیل پرویزی" بود، تصریح کرد: این رزمایش از ابتدای هفته در سراسر کشور آغاز شده و به صورت نمادین در استان فارس امروز رزم گشایی می شود.

به گفته وی؛ این طرح در قالب قرارگاه امنیت غذایی و جهش تولید است که بر اساس توافقنامه منعقده با وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری، بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با ۳۰ هزار مهندس، جهش تولید پنج محصول از اقلام اساسی از جمله گندم، جو و ذرت را عهده دار شده است، افزود: در طرح جهش تولیدی که الان داریم 3.5 میلیون هکتار در 40 هزار روستا دیده شده است.

جهانسوز با اشاره به اینکه ما افتخار داریم که ستادهای پشتیبانی مانع زدایی را از دو سال پیش فعال کرده ایم، اظهار کرد: برای امسال برنامه های ویژه ای داریم و آموزش های سنگینی را هدف گذاری و برنامه ریزی کرده ایم.

او ابراز کرد: امروز ما برای تمامی بخش های کشاورزی با توجه به توانمندهای هیات های اندیشه ورز و مهندسینی که داریم برنامه ریزی کرده ایم؛ در تهران بر مبنای حرکت هایی که هست یک اتاق رصد وضعیت داریم که همه حرکات را براساس اهمیتی که هوشمندسازی دارد دنبال می کنیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور می گوید: برای هوشمند سازی کشاورزی ابتدا روستای هدف مشخص، سپس یک مربی برای آن تعیین، شناسنامه روستا ایجاد و در ادامه عملیات حدنگاری صورت می گیرد.

وی با اشاره به سخنان رهبری با این موضوع که "بخش کشاورزی یک محور اصلی در اداره امور است، شریان اصلی زندگی مردم است، باید در تخصیص بودجه و امکانات با توجه به تحقیقات و آموزش و گماردن افراد توانا در راس کارها و حل مشکلات اهمیت خاصی برایش قائل شد"، اضافه کرد: اینها مطالبات ما و مردم به عنوان جامعه کشاورزی از مسئولین و دولت ها است.

در آئین آغازین "رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک های دامپزشکی" که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، حمید رضا ناظمی مدیر کل دامپزشکی استان فارس، احمد طمراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و تعدادی از مدیران ستادی این سازمان نیز حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید