Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

قرارگاه امنیت غذایی از نیاز های مدیریت بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مدیریت بخش کشاورزی به تنهایی توسط یک ساختار ثابت به نام وزارت جهاد کشاورزی محقق نمی شود، گفت: ماهیت قرارگاه امنیت غذایی یکی از ضرورت های اساسی برای مدیریت بخش کشاورزی است.

قرارگاه امنیت غذایی از نیاز های مدیریت بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد طمراسی در آئین آغازین "رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک های دامپزشکی" که مزین به نام "شهید خلیل پرویزی" بود، تصریح کرد: اکثر مباحث ما موضوعات بین بخشی است و وجود قرارگاه به عنوان یک موضوع که بتواند جمع کند شرایط را کاملا ضروری به نظر می آید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ماهیت دوم قرارگاه این است که در یک شرایط اضطراری بتواند کارهای غیر متعارف را انجام دهد، اظهار کرد: امروز کشاورزی استان فارس ماهیتش ماهیت اضطرار است؛ ما در این استان با مقوله ای به نام آب مواجه ایم که امروز باید از زاویه ای دیگر به آن نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون موضوع ما موضوع کمبود آب نیست، ابراز کرد: یکی از دغدغه های اصلی که الان با آن روبرو هستیم فرو نشست زمین است؛ فرو چاله هایی که هر لحظه ممکن است بخش هایی از این استان را به قعر زمین ببرد؛ امروز شهرهایی است که نزدیک به 50 سانتی متر در سال نشست دارند.

طمراسی بیان کرد: مقوله دوم که ماهیت قرارگاهی است ماهیت زمین هست؛ تقریبا تکلیف آب را مشخص کردیم، امروز این هشدار را می دهیم که مقوله زمین هم بعد از آب اگر به آن پرداخته نشود، زمین هم چیزی بهتر از آب نخواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به موضوع تامین نهاده های دامی نیز گریزی زد و اضافه کرد: با مساعدت سپاه فجر که مقوله حمل و نقل نهاده ها را توانستند مدیریت کنند و با کمکی که کردند ما از این موضوع رد شدیم.

به گفته او؛ با تمهیدات اتخاذ شده، خوشبختانه تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدند که می توانند نسبت به جوجه ریزی اقدام کنند؛ میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان فارس رکورد را شکاند و بالای ۹ میلیون قطعه در پایان شهریور ماه جوجه ریزی داشتیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید