Iranian Agriculture News Agency

افزایش 22 درصدی جوجه ریزی در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال میزان جوجه ریزی در واحد های مرغداری گوشتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 22 درصدی یافته است.

افزایش 22 درصدی جوجه ریزی در خرامه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور تسهیل جوجه ریزی و افزایش تولید واحد های پرورش طیور تصریح کرد: میزان جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان خرامه در مدت مذکور به یک میلیون و 870 هزار قطعه رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲۶ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت بالغ بر 829 هزار قطعه جوجه برای هر دوره پرورش در شهرستان خرامه فعال است، اظهار کرد: راه اندازی سامانه بازارگاه و تسهیل تهیه نهاده های مورد نیاز واحد های تولیدی، عامل اصلی برای ترغیب به جوجه ریزی بوده است.

وی بر لزوم پرورش طیور در شرایط خشکسالی و فقر مراتع تاکید کرد و افزود: جایگزینی گوشت مرغ در جیره غذایی به جای گوشت قرمز یک راهبرد مدیریتی در وضعیت فعلی حاکم بر جامعه خواهد بود.

دهقانی؛ برگشت سریع سرمایه در دوره زمانی کمتر از ۵۰ روز را از مهمترین مزایای پرورش طیور گوشتی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال ابراز کرد: واحدهای پرورش طیور نقش اساسی در ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیر مستقیم دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید