Iranian Agriculture News Agency

تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز در منطقه رودبال سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: تعداد 27 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی منطقه رودبال از توابع بخش همایجان این شهرستان تخریب شد.

تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز در منطقه رودبال سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهار کرد: با این اقدامات 27 هزار متر مربع از اراضی مرغوب زراعی از تسخیر مستحدثات غیر مجاز در قالب 2268 متر مربع دیوار کشی و 50 متر مربع اتاقک، آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عملیات مذکور بر اساس دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سپیدان و با حضور نماینده وی و نیروهای انتظامی اجرا شد، تصریح کرد: این دستورات مستند به تبصره‌ 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی است.

 به گفته وی؛ صیانت از خاک کشاورزی به عنوان بستر تولیدات غذایی همواره از اولویت های جهاد کشاورزی بوده است و اقدامات قانونی از جمله شناسایی تغییر کاربری های غیر مجاز با نظارت گشت های امور اراضی استمرار خواهد داشت.

او افزود: مردم می توانند ‌با اطلاع رسانی موارد تغییرکاربری از طریق سامانه ۱۳۱ در کوتاه کردن دست سود جویان، حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی جامعه سهیم باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید