Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت یاقوت سرخ در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت انار از سطح 1800هکتار از باغ‌های این شهرسان آغاز شده است و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

آغاز برداشت یاقوت سرخ در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون تصریح کرد: با توجه به میانگین 40 تنی تولید انار در باغ های شهرستان کازرون پیش بینی می شود 72 هزار تن از این محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی سومین قطب تولید انار در استان فارس است، افزود: عمده محصول انار این شهرستان در منطقه شاپور تولید می‌شود.

به گفته وی؛ عمده ترین ارقام انار تولیدی در شهرستان کازرون شامل رباب، بریت، اتابکی و میخوش است و این محصول به سایر استان‌ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق، صادر می‌شود.

او با اشاره به اینکه کرم‌ گلوگاه یک‌ آفت مهم برای محصول انار در شهرستان کازرون است، ابراز کرد: رعایت مسائل بهداشتی و دفع درست ضایعات انار از سطح باغ‌ها، استفاده از دستگاه پرچم زدا و نصب تله‌های فرمونی و نوری در زمان مناسب، مهم ترین راه های پیشگیری از توسعه این آفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: با توجه به نبود صنایع فرآوری مناسب در این شهرستان، سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی، برای سرمایه‌گذاران می تواند بسیار سودآور باشد؛ از راه اندازی صنایع تبدیلی حمایت های جدی می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید