Iranian Agriculture News Agency

عرضه بیش از 17 هزار تن کود شیمیایی در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 هزار و 900 تن کود شیمیایی اوره یارانه دار، در زراعت های مختلف، تامین، خریداری و در اختیار بهره برداران این شهرستان قرار گرفته است.

عرضه بیش از 17 هزار تن کود شیمیایی در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی با بیان اینکه 100 درصد سهمیه تخصیصی به شهرستان جذب و توزیع شده است، تصریح کرد: این میزان اوره در قالب سهمیه شتوی و صیفی توسط بیش از 30 کارگزاری از جمله تعاونی های تولید و روستایی و بخش خصوصی تامین و توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه در آستانه سال زراعی جدید قرار داریم، افزود: سهمیه کود اوره برای کشت شتوی  سال زراعی پیش رو نیز ابلاغ شده است و کارگزاری ها برای تامین و توزیع آن اقدام کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: اختصاص کود به بهره بردارانی که سال گذشته محصول تحویلی نداشتند، بر اساس سطح سبز محصول در سال جاری صورت می گیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ثبت اطلاعات سطح زیر کشت محصولات مختلف در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی پیش شرط تخصیص نهاده‌ها به افراد است، یادآور شد: به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی در زمان توزیع کود، کشاورزان ضمن هماهنگی با مسئولین پهنه ها، نسبت به ثبت اطلاعات کشت، تناژ تحویلی و سطح سبز محصول خود در سامانه جامع پهنه بندی اقدام کنند.

همتی از بهره برداران خواست با توجه به الکترونیکی بودن توزیع نهاده ها و پیشگیری از مشکلات ثانویه ازهم اکنون نسبت  به بروزسانی اطلاعات و آمار و ثبت درخواست خود اقدام کنند تا با مشکلات عدم تامین و ترافیک خرید در ماه‌های پایانی سال روبه رو نشوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید